Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Сензор аванс (knock sensor) 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Това пише за въпросния сензор при моя кораб:

Control of detonation
The control unit detects the presence of knocking by processing the signal coming from the relevant sensor.

The control unit continuously compares the signals coming from the sensor with a threshold value, which, in turn, is continuously updated to take account of background noise and ageing of the engine.

The control unit is therefore capable of detecting the presence of detonation (or the onset of detonation) in each individual cylinder and reduces the ignition advance for the cylinder concerned (in steps of 3° up to a maximum of 6°) until the phenomenon disappears. The advance is then gradually restored to the basic value (in steps of 0.8°).

Under acceleration conditions, a higher threshold is used to take account of the increased engine noise under such conditions.

The detonation check logic also has a self-adaptation function, which memorizes the reductions in advance that may be repeated continuously, so as to adjust the mapping to the different conditions now affecting the engine.

The piezoelectric detonation sensor is mounted on the engine block, and it detects the intensity of vibrations caused by knocking in the combustion chambers.

The piezoelectric crystal forming the sensor detects the vibrations generated at a frequency of between 12 and 16 kHz, and transforms them into electrical signals sent to the fuel injection control unit.

The tightening torque for the bolt fixing the detonation sensor is 1.95 - 2.05 daNm.




Specifications:

Resonance frequency: > 20 kHz
Impedance: [sup3 ] 1 MOhm


Пет Дек 01, 2017 12:29 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
дублиран пост.


Пет Дек 01, 2017 12:29 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Самия нок сензор си е някъв вид микрофон. И сигнала му е подобен. Слагаш един тресхолд на амплитудата и като почне фазата на сгъстяването до момента на запалването, броиш колко пъти е прескочен тоя тресхолд. Съответно имаш тресхолд на тоя брояч, отвъд който решаваш, че имаш детонационно горене. :)


Сря Дек 06, 2017 11:54 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Детонационното горене обикновено се получава след момента на запалване а не преди. Поради това и то се "лекува" с намаляване на предварението.


Сря Дек 06, 2017 1:09 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Чисто пиезо са тия бошовските - има ги разглобени по снимките.
Но при двутактовите има разни други резонанси, които отиват над 20кHz.
Има приятни микрофончета, които слушат до 100KHz... не са много линейни,
но безплатен обяд няма.


Пет Дек 22, 2017 5:17 pm
Профил
Ранг: Професионалист
Ранг: Професионалист

Регистриран на: Чет Авг 27, 2015 10:54 am
Мнения: 539
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Pif написа:
Стигнеш ли до кнока значи отдавна си излязъл от ефективния режим и целиш единствено да не прегрееш двигателя.
Дали ще имаш кнок много зависи от температура на двигателя, температура на свещите, температура на входящ въздух, налягане на входящ въздух, момент в който впръскваш горивото (разбирай колко добре е изпарено горивото в колекторите), налягане в изходящ колектор, колко ти е загрят катализатора, обороти, отделена мощност, колко ти е запушен ауспуха, октановото число на бензина, вид на антифриза, вид на маслото и още сума ти глупости които се сетиш. Този сензор реално не се ползва за активно мерене и вземане на решения. За да вкараш двигателя в дадени параметри на мощноста и вредните емисии имаш няколко 3Д карти които динамично се компенсират с обратни връзки по температура (въздух и двигател), налягане, натоварване, делта тпс/делта Т, и разни специфични за съответния двигател неща - примерно ако има ЕГР, турбо или промелив ъгъл на разпределителния вал.
Темата е доста сложна и дълбока и за да се вкара един двигател в параметри изисква хиляди часове на динанометъра и промяна на всички параметри докато се догодят режимите.

Освен това на косачката ти много трудно ще постигнеш чукане на аванса (по нашенски). При двутактовите двигатели е по-трудно защото пълненето зависи много от изпразването. Като цяло трябва доста да повишиш компресията като шлайфаш глава и намалиш охлаждането за да успееш да получиш детонации.


Дрън, дрън ! Антифризи , тояги, вид на маслото, катализатори....
В общия случай при по-старите системи, сензора се ползва за коригиране на картите спрямо това какъв бензин си сложил. Говоря конкретно за система Digifant II от 90-те примерно. Когато датчика засече детонация , ECU-то засича това и дърпа аванса леко , така че детонациите да не се повторят. След време ( не знам на какъв принцип и логика) ECU-to по малко пак си дава стъпка аванс, докато пак не засече детонация и пак не върне аванса с определената стъпка. И стъпката по наблюдения не е никак малка. Така че с какво масло караш, антифриз и какви са ти чистачките е абсурд да му обърне внимание ! Та при тази система ECU-то вкарва периодично двигателя в детонация за да знае къде е оптималния режим за конкретното гориво което си сложил..., 95, 98, или 100 октана без реално ръчно да си му казал какво си налял Обръщането на внимание на температурата е главно за коригиране времената на впръскване, а не толкова на аванса ! Това е ...

_________________
www.ev-bg.com


Вто Дек 18, 2018 9:23 am
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни