Автор |
Съобщение |
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10944 Местоположение: Гьотеборг
|
Сензор аванс (knock sensor)
Тоя пиезо елемент някой знае ли му честотните характеристики - резонансен ли е или широкоспектърен? http://www.bosch-mobility-solutions.com ... ck-sensor/По-принцип ми трябва някакъв широкоспектърен, честотите които ме интересуват са около 12-15kHz. Защо - искат да мерим аванс по някакви двутактови мотори, и ще бъде или с пиезо или със истински микрофон. Ако имате идеи или сте настъпвали мотиката, пишете. Мисля, че пак ще откривам топлата вода, но дявола е в детайлите, както винаги. п.с. разните резонансни гледам са около 7kHz
|
Чет Ное 30, 2017 10:15 am |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Grubi, това не е ли сензор за детонации. За да мериш аванса ти трябва сензор Г.М.Т.
|
Чет Ное 30, 2017 10:52 am |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10944 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
извинявам се - лаик съм в автото. детонациите не се ли получават при късно палене, в смисъл свързано с аванса или много богата горивна смес и т.н.
иначе си абсолютно прав / интересуват ме детонациите, не кога точно се пали (горна, долна мъртви точки и т.н.)
Мисля, че ще запаля косачката и ще меря малко с акселерометри и микрофони, да видим какво ще излезе.
|
Чет Ное 30, 2017 11:25 am |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Детонации се получават при твърде ранно палене. Идеята на този сензор е да се гони максималното възможно изпреварване на запалването, без да има детонации. Т.е. при нормална работа на двигателя, не би трябвало да има такива. Та се чудя за чий... ти е да детектваш детонации. А и "детекцията" не е има/няма, а постепенно увеличаване.
Косачката ти едва ли е форсирана до там, че да измериш нещо друго освен шум. Имай предвид, че въпросния сензор се поставя под главата на една от гайките, притискащи цилиндровата глава към блока на двигателя.
|
Чет Ное 30, 2017 11:34 am |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10944 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Щото като има малко детонации, т.е. на границата се изтисква най-много мощност. При много - чупиш двигателя. Или поне аз така го разбирам.
Та тия искат да работят на границата, без да имат детчик за налягане (пряко измерване), високотемпературен акселерометър (висока цена) и прочее. т.е. искат да мерят с нещо евтино, като микрофон или пиезо например
|
Чет Ное 30, 2017 11:38 am |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Какво ти пречи да използваш датчика на Бош? Точно това му е предназначението. Едит https://www.iitk.ac.in/tkic/workshop/sensors-and-actuators/ppt/arvind.pdfСтр. 16, 17
|
Чет Ное 30, 2017 11:45 am |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10944 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Е сега вече нищо не ми пречи - пише 5 до 22KHz, точно това не го видях в техния даташит... Щото японските са резонансни. Ами намирам откъде да купя няколко такива и действам. Благодаря! Ето още малко за тия датчици, то си е чисто пиезо http://www.wellsve.com/sft503/counterp_v4_i4_2000.pdf
|
Чет Ное 30, 2017 11:52 am |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
|
Чет Ное 30, 2017 12:00 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10622 Местоположение: София
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
На всички ДВГ които са ми попадали в полезрението, датчикът е монтиран на блока. И като съвсем обща информация - тоя тип датчици са капризни откъм затягане. Стяга се с колкото е упоменато. Повече или по-малко води до не добра работа.
|
Чет Ное 30, 2017 12:07 pm |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10944 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Ами да - пиезо пръстенче е. Затегнеш ли го повечко, пук... и толкова Поръчах няколко от различни места през ebay. Лъвчо, мерси за интерфейса/процесора - може и той да влезе в работа. Малкия ще има фън, да дава газ на косачката или тракторчето Сега питах и един колега за измервателни микрофони, може би и с тях може да стане. А после ще прбвам с евтините - но щом автомобилите още не ползват микрофони, значи може би не става (те цепят стотинката на две обикновенно)
|
Чет Ное 30, 2017 12:19 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10622 Местоположение: София
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Само един път съм разглобявал, та не знам дали е общовалидно... Пиезо-елементът е монтиран върху метален държач (втулка), с половин шепа шайби, кабелни обувки, федър шайби и всякакви подобни. Всичко това е залято с пластмаса. Усилието при затягане на датчика е върху металния държач, а не самия пиезо-елемент.
|
Чет Ное 30, 2017 12:28 pm |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10944 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
ясно, ще внимавам - не са много евтини тия датчици, но предполагам цената е заради патента на Bosch, a съдържанието е стотинки. Но все пак си има всичко, метален държащ, конектор, залято, някои са със кабел и т.н.
|
Чет Ное 30, 2017 12:31 pm |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Сигурно е така. Това за монтаж нао главата ми е останало от едно време, когато за сефте прочетох за такъв сензор.
|
Чет Ное 30, 2017 1:54 pm |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10944 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
ей тука си пише всичко и сензора го има разглобен, за който му е интересно https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sequence=1
|
Чет Ное 30, 2017 2:26 pm |
|
|
Pif
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Сеп 26, 2013 1:24 pm Мнения: 1103
|
Re: Сензор аванс (knock sensor)
Стигнеш ли до кнока значи отдавна си излязъл от ефективния режим и целиш единствено да не прегрееш двигателя. Дали ще имаш кнок много зависи от температура на двигателя, температура на свещите, температура на входящ въздух, налягане на входящ въздух, момент в който впръскваш горивото (разбирай колко добре е изпарено горивото в колекторите), налягане в изходящ колектор, колко ти е загрят катализатора, обороти, отделена мощност, колко ти е запушен ауспуха, октановото число на бензина, вид на антифриза, вид на маслото и още сума ти глупости които се сетиш. Този сензор реално не се ползва за активно мерене и вземане на решения. За да вкараш двигателя в дадени параметри на мощноста и вредните емисии имаш няколко 3Д карти които динамично се компенсират с обратни връзки по температура (въздух и двигател), налягане, натоварване, делта тпс/делта Т, и разни специфични за съответния двигател неща - примерно ако има ЕГР, турбо или промелив ъгъл на разпределителния вал. Темата е доста сложна и дълбока и за да се вкара един двигател в параметри изисква хиляди часове на динанометъра и промяна на всички параметри докато се догодят режимите.
Освен това на косачката ти много трудно ще постигнеш чукане на аванса (по нашенски). При двутактовите двигатели е по-трудно защото пълненето зависи много от изпразването. Като цяло трябва доста да повишиш компресията като шлайфаш глава и намалиш охлаждането за да успееш да получиш детонации.
|
Пет Дек 01, 2017 12:13 am |
|
|