Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Сензор аванс (knock sensor) 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Сензор аванс (knock sensor)
Тоя пиезо елемент някой знае ли му честотните характеристики - резонансен ли е
или широкоспектърен?
http://www.bosch-mobility-solutions.com ... ck-sensor/

По-принцип ми трябва някакъв широкоспектърен, честотите които ме интересуват
са около 12-15kHz.

Защо - искат да мерим аванс по някакви двутактови мотори, и ще бъде или с пиезо или със истински микрофон.

Ако имате идеи или сте настъпвали мотиката, пишете. Мисля, че пак ще откривам топлата вода,
но дявола е в детайлите, както винаги.

п.с. разните резонансни гледам са около 7kHz


Чет Ное 30, 2017 10:15 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm
Мнения: 4975
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Grubi, това не е ли сензор за детонации. За да мериш аванса ти трябва сензор Г.М.Т.


Чет Ное 30, 2017 10:52 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
извинявам се - лаик съм в автото.
детонациите не се ли получават при късно палене, в смисъл свързано с аванса или много богата горивна смес и т.н.

иначе си абсолютно прав / интересуват ме детонациите, не кога точно се пали (горна, долна мъртви точки и т.н.)

Мисля, че ще запаля косачката и ще меря малко с акселерометри и микрофони, да видим какво ще излезе.


Чет Ное 30, 2017 11:25 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm
Мнения: 4975
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Детонации се получават при твърде ранно палене. Идеята на този сензор е да се гони максималното възможно изпреварване на запалването, без да има детонации. Т.е. при нормална работа на двигателя, не би трябвало да има такива. Та се чудя за чий... ти е да детектваш детонации. А и "детекцията" не е има/няма, а постепенно увеличаване.

Косачката ти едва ли е форсирана до там, че да измериш нещо друго освен шум.
Имай предвид, че въпросния сензор се поставя под главата на една от гайките, притискащи цилиндровата глава към блока на двигателя.


Чет Ное 30, 2017 11:34 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Щото като има малко детонации, т.е. на границата се изтисква най-много мощност.
При много - чупиш двигателя. Или поне аз така го разбирам.

Та тия искат да работят на границата, без да имат детчик за налягане (пряко измерване),
високотемпературен акселерометър (висока цена) и прочее. т.е. искат да мерят с нещо евтино,
като микрофон или пиезо например


Чет Ное 30, 2017 11:38 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm
Мнения: 4975
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Какво ти пречи да използваш датчика на Бош? Точно това му е предназначението.
Едит https://www.iitk.ac.in/tkic/workshop/sensors-and-actuators/ppt/arvind.pdf
Стр. 16, 17


Чет Ное 30, 2017 11:45 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Е сега вече нищо не ми пречи - пише 5 до 22KHz, точно това не го видях в техния даташит...
Щото японските са резонансни.
Ами намирам откъде да купя няколко такива и действам. Благодаря!

Ето още малко за тия датчици, то си е чисто пиезо
http://www.wellsve.com/sft503/counterp_v4_i4_2000.pdf


Чет Ное 30, 2017 11:52 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm
Мнения: 4975
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
http://www.ti.com/product/TPIC8101/technicaldocuments?dcmp=dsproject&hqs=td&#doctype2
https://www.intersil.com/en/products/other-analog/special-analog/other-miscellaneous/HIP9011.html?pn=HIP9011
Има ги в Маузер (ако не си се сетил де :) ).


Чет Ное 30, 2017 12:00 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Desert Leo написа:
...Имай предвид, че въпросния сензор се поставя под главата на една от гайките, притискащи цилиндровата глава към блока на двигателя.

На всички ДВГ които са ми попадали в полезрението, датчикът е монтиран на блока.
И като съвсем обща информация - тоя тип датчици са капризни откъм затягане. Стяга се с колкото е упоменато. Повече или по-малко води до не добра работа.


Чет Ное 30, 2017 12:07 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Ами да - пиезо пръстенче е. Затегнеш ли го повечко, пук... и толкова
Поръчах няколко от различни места през ebay. Лъвчо, мерси за интерфейса/процесора - може и той да влезе в работа.

Малкия ще има фън, да дава газ на косачката или тракторчето :)

Сега питах и един колега за измервателни микрофони, може би и с тях може да стане.
А после ще прбвам с евтините - но щом автомобилите още не ползват микрофони,
значи може би не става (те цепят стотинката на две обикновенно)


Чет Ное 30, 2017 12:19 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Grubi написа:
Ами да - пиезо пръстенче е. Затегнеш ли го повечко, пук... и толкова...

Само един път съм разглобявал, та не знам дали е общовалидно...
Пиезо-елементът е монтиран върху метален държач (втулка), с половин шепа шайби, кабелни обувки, федър шайби и всякакви подобни. Всичко това е залято с пластмаса. Усилието при затягане на датчика е върху металния държач, а не самия пиезо-елемент.


Чет Ное 30, 2017 12:28 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
ясно, ще внимавам - не са много евтини тия датчици, но предполагам цената е заради патента на Bosch,
a съдържанието е стотинки. Но все пак си има всичко, метален държащ, конектор, залято, някои са със кабел и т.н.


Чет Ное 30, 2017 12:31 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm
Мнения: 4975
Местоположение: София
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
itso.t написа:
Desert Leo написа:
...Имай предвид, че въпросния сензор се поставя под главата на една от гайките, притискащи цилиндровата глава към блока на двигателя.

На всички ДВГ които са ми попадали в полезрението, датчикът е монтиран на блока.
И като съвсем обща информация - тоя тип датчици са капризни откъм затягане. Стяга се с колкото е упоменато. Повече или по-малко води до не добра работа.


Сигурно е така. Това за монтаж нао главата ми е останало от едно време, когато за сефте прочетох за такъв сензор.


Чет Ное 30, 2017 1:54 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am
Мнения: 10891
Местоположение: Гьотеборг
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
ей тука си пише всичко и сензора го има разглобен, за който му е интересно
https://www.theseus.fi/bitstream/handle ... sequence=1


Чет Ное 30, 2017 2:26 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Чет Сеп 26, 2013 1:24 pm
Мнения: 1101
Мнение Re: Сензор аванс (knock sensor)
Стигнеш ли до кнока значи отдавна си излязъл от ефективния режим и целиш единствено да не прегрееш двигателя.
Дали ще имаш кнок много зависи от температура на двигателя, температура на свещите, температура на входящ въздух, налягане на входящ въздух, момент в който впръскваш горивото (разбирай колко добре е изпарено горивото в колекторите), налягане в изходящ колектор, колко ти е загрят катализатора, обороти, отделена мощност, колко ти е запушен ауспуха, октановото число на бензина, вид на антифриза, вид на маслото и още сума ти глупости които се сетиш. Този сензор реално не се ползва за активно мерене и вземане на решения. За да вкараш двигателя в дадени параметри на мощноста и вредните емисии имаш няколко 3Д карти които динамично се компенсират с обратни връзки по температура (въздух и двигател), налягане, натоварване, делта тпс/делта Т, и разни специфични за съответния двигател неща - примерно ако има ЕГР, турбо или промелив ъгъл на разпределителния вал.
Темата е доста сложна и дълбока и за да се вкара един двигател в параметри изисква хиляди часове на динанометъра и промяна на всички параметри докато се догодят режимите.

Освен това на косачката ти много трудно ще постигнеш чукане на аванса (по нашенски). При двутактовите двигатели е по-трудно защото пълненето зависи много от изпразването. Като цяло трябва доста да повишиш компресията като шлайфаш глава и намалиш охлаждането за да успееш да получиш детонации.


Пет Дек 01, 2017 12:13 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни