Отговори на тема  [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11 
Автор Съобщение
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Сеп 11, 2019 3:43 pm
Мнения: 8
Мнение Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Здравейте на всички,
Имам проблем със системата Adblue при BMW 5-та серия.
Колата записва грешка за проблем с датчика за ниво на течността в adblue резервоара.
Самия датчик не се продава отделно.
Трябва да си купя целия резервоар, който струва 3000 лева.
Четох по чуждите форуми, където пишат, че с помоща на резистор 10kOhm успят да излъжат системата, че резервоара е зареден с Х гориво и по този начин избягват индикацията на чека. Обаче всички описани методи са за по стария модел на резервоара и спрямо моя нещата не са 1:1.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10- ... 1VnXBCvh7s
В този линк е посочена схемата на свързване при F11.
В буксата има 5 кабела.
1. 5V Захранване на датчика за ниво гориво.
2. Земя за датчика на ниво гориво.
3. SIG Сигнал за ниво на Adblue и сигнал за температурата му.
4. 12V Захранване към нагревателя.
5. Земя за нагревателя.

Въпроса е, има ли как с резистор да се заблуди системата според Вас и респективно как да бъде свързан?

Поздрави :)


Последна промяна Tsapo на Сря Сеп 11, 2019 6:49 pm, променена общо 1 път



Сря Сеп 11, 2019 3:52 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
На този линк не мога да открия схемата.


Сря Сеп 11, 2019 4:00 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Това което еи записал е леко смущаващо, ако ниво и температура са на един сигнал, или са измислили някоя идиотия да мерят два различни резестивни датчика, примерно с диоди и еидния го мерят с + другият с -, или което е по-вероятно датчика е умен и си говори с ECU-то, и тогава вече нещата стават доста по-сложни от това да сложиш резистор.
Иначе ако датчика е резистивен, да с резистор може да се заблуди.
Кога се появи това ад блу, кога се появиха модификация на резервоарите ... утре освен адд блу, ще трбява и адд грийн, адд ред и адд унисекс, за да заредиш ше трябва да се минава през 8 различни колонки ... що не им сложат по 4 комплекта педали и да се приключва филма


Сря Сеп 11, 2019 4:06 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Сеп 11, 2019 3:43 pm
Мнения: 8
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Мисля, че схемата е това, но не съм сигурен.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10- ... 1VnXE5uMqV

Да, този сензор е някакъв "умен" ехо/акустичен.

Ако приемем, че е резистивен, как трябва да свърза резистора?
На буксата има:
1.Захранване ниво датичи
2.Земя ниво датчик
3. Сигнал ниво датчик
4.Захранване подгрев
5.Земя подгрев.


Сря Сеп 11, 2019 4:45 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Ами изглежда че си говори с еку-то, едва ли са сложили безконтактен датчик който да е с резистивен изход, но пък може и да е така.
Има два варианта, датчика е реостат между захранване и земя, и това което дава е напрежение в този диапазон, но няма гаранции че е в този, в смисъл захранването може да е 12 В, но изхода да е 0-5, или пък 2-5.
Вторият вариант е да му мерят съпротивлението, тогава резистора трябва да е между сигнала и земя, най-логично е да е там.
Всичко нататък е гадане. Ако датчика е с аналогов изход, можеш да правиш експерименти, първо към маса, там няма много какво да те притеснява. След това с един тример, примерно 10К тример вързан с две съпротивления към + и маса, и от средната точка към сигнала, като също не е лошо да сложиш един резистор 2-3 кОм последователно на сигнала, тоя резистори идеята им е да не опечеш нещо по ЕКУ-то ако врътнеш тримера до крайно положение.
Ако е свързан като делител най-логично е да подава в някакъв диапазон, така могат да следят за прекъсване т.е. примерно от 1 до 4 V е нивото, под 1 V считат че е прекъснал, над 4 V пак някаква повреда .. тия прагове няма как да ги знаем, освен ако не си намериш такъв датчик който да го измериш как се държи.


Сря Сеп 11, 2019 4:53 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Дек 19, 2005 11:21 am
Мнения: 1025
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Tsapo написа:
Да, този сензор е някакъв "умен" ехо/акустичен.

Ако приемем, че е резистивен, как трябва да свърза резистора?
На буксата има:
1.Захранване ниво датичи
2.Земя ниво датчик
3. Сигнал ниво датчик
4.Захранване подгрев
5.Земя подгрев.


тези pinout-и нещо не ги виждам на схемата от линка, за кой елемент говориш?

Там имаш B219 и B230. B219 изглежда да има температурен (или някакъв) сензор между пин 1 и 2. После другите 3 да към излъчвателя, а B230 явно приема каквото този излъчвател излъчва. Не виждам как с един резистор ще може да 'излъжеш' ECU-то. Може старият модел да е бил с дачик за нивото с поплавък, където действително резистор би свършил работа.


Сря Сеп 11, 2019 5:30 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Според схемата 1-2 май са нагревател, но иначе да, схемата не е за аналогов датчик, въпросът е какъв всъщност е неговият. Ако е като на схемата няма как да се излъже с нищо. Не е невъзможно, но не ми се вярва, да са о направили универсално, да може да работи и с единия и с другия датчик, ама това е много малко вероятно за автоелектроника.


Сря Сеп 11, 2019 5:36 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Сеп 11, 2019 3:43 pm
Мнения: 8
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Ако купя датчик за ниво на охладителната течност.
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX355_.jpg
И го свържа първо към инсталацията, после го внедря към резервоара за да отчита някаква стойност при контакт с течността, няма ли да се постигне някакъв резултат?

Има ли към кого да ме насочите в София, който би обърнал внимание и потърсил решение на казуса, разбирасе срещу заплащане?


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10- ... 1VnXE5uMqV

Ако правилно чета схемата от линка:
1 и 2 са са нагревател и някакъв температурен датчик.
3 е захранване на датчик ниво
4 е земя на датчик ниво
5 е сигнал датчик ниво
?


Последна промяна Tsapo на Сря Сеп 11, 2019 6:55 pm, променена общо 1 път



Сря Сеп 11, 2019 6:19 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Сеп 11, 2019 3:43 pm
Мнения: 8
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e71- ... em/gyCMF8T

Това е схемата при по стария модел Adblue резервоари.


Сря Сеп 11, 2019 6:26 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 10:22 pm
Мнения: 3074
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Тез ...Б219 и Б230 на мен ми изглеждат като 2 различни варианта - за различни резервоари.
Четох темата и не можах да определя коя схема е актуална и кое е актуалния танк.
Сравни ли цветовете на кабелите от схемите с твоите кабели?
Ако си определил коя е актуалната схема - свали я, сложи малко надписи на български - какво си измерил/видял , и я качи тука като изображение- не като линк.
По една жица не вярвам да върви и температура , и ниво - възможно е,, има такива сензор-протоколи, ама не ми се вярва за тука.

-? Има ли здрава кола със същия танк - да се измери какво прави танка?
-? Някой форум за БМВ търсил ли си?


Сря Сеп 11, 2019 7:28 pm
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Сря Сеп 11, 2019 3:43 pm
Мнения: 8
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
stefan63 написа:
Тез ...Б219 и Б230 на мен ми изглеждат като 2 различни варианта - за различни резервоари.
Четох темата и не можах да определя коя схема е актуална и кое е актуалния танк.
Сравни ли цветовете на кабелите от схемите с твоите кабели?
Ако си определил коя е актуалната схема - свали я, сложи малко надписи на български - какво си измерил/видял , и я качи тука като изображение- не като линк.
По една жица не вярвам да върви и температура , и ниво - възможно е,, има такива сензор-протоколи, ама не ми се вярва за тука.

-? Има ли здрава кола със същия танк - да се измери какво прави танка?
-? Някой форум за БМВ търсил ли си?


Колата е само с активен танк.
Пасивен няма, реално имат по старите модели.
Цветовете съм ги сменил, и схемата е тази първата от линка, в която бяло/жълтия кабел се явява сигналния.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10- ... 1VnXE5uMqV
Търся вариант да намеря колега с работеща система, която да замеря и сравня с моята.
В БМВ форума няма никаква информация за адблуто.


Сря Сеп 11, 2019 7:42 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 10:22 pm
Мнения: 3074
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Тоест имаш танк B219?
Смущава ме тоя резистор, на червено-жълтия кабел - в другата кутия.
На другия край на резистора има означение "15" ...пълна мъгла.
Мога да си представя схема, която променя тока в тая жица според температурата, и да вади друг сигнал на бяло-жълтата според нивото. Хакването не изглежда съсвсем невъзможно.
Засега бих се съсредоточил върху намирането на работеща система, за да се измери кое и как.
При теб кое не е в ред? Нивото? И колата не ще да върви?


Сря Сеп 11, 2019 8:25 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm
Мнения: 1954
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Ако става въпрос за нещото тук https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10- ... 1VnXBCvh7s силно се съмнявам, че ще го излъжеш лесно.

_________________
Определянето стойността на дадена величина се нарича ИЗМЕРВАНЕ!


Сря Сеп 11, 2019 8:40 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Фев 07, 2012 10:22 pm
Мнения: 3074
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Цитат:
SIG Fluid level signal and AdBlue temperature signal (pulse-width-modulated)

Е...зависи на кое казваш "излъжеш" и на кое "лесно".
PWM в комбинация с промяна на периода - ето 2 величини по една жица.

Трябва да се намери читава кола.


Сря Сеп 11, 2019 9:00 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1244
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: Проблем с Adblue Euro 6 BMW F11
Значи само от това -
The fluid level is measured by ultrasound
Бих направил следното зключение :
Вътре в казана има някаква електроника дето прави висичките тия мерения и т.н и праща към некое си ЕЦУ данни по бус - пот ова че е 1 жица много вероятно да е LIN ама понеже аз лично съм правил поне 5 неща за БМВ може и да не е - те имат една М бус и едно време имаше и К бус и т.н сега какво им е щъкнало в главата .... кои да знае .
Та излъгването му едва ли ще е елемнтарно с резистор.

Tsapo - може ли някои да резне захранването на модула ,да сложи един Амперментър и да пуснеш тука колко е тока- горе долу разсъжденията ще са следните -ако има модул тока ще е повече от 1-2 мА с гаранция .


Сря Сеп 11, 2019 11:47 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни