Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm
Мнения: 1953
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Още я има http://megasquirt.info/

_________________
Определянето стойността на дадена величина се нарича ИЗМЕРВАНЕ!


Сря Фев 26, 2020 4:16 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Cekins написа:
Преди бая години имаше една разработка на еку за кола с отворен код. БМВ рейсърите масово го ползваха и позволяваше най-различни туйкове. Не знам що не вземеш нещо такова и с него да си правиш експерименти, вместо да се чудиш какво значи 42. Те между другото тия дето са правили колата са ебаси тъпите инженери че са я направили да гори много бензин. Един съвременен мотор има MAF, MAP, Lambda (че някой по няколко), Knock и т.н. датчици по които определят оптималните параметри, така че да се постигне компромис между мощност/разход/екология/запазване на двигателя. Като цяло за атмосферен бензинов мотор датчика с най-голяма тежест е MAF. Карал съм известно време кола със скапан MAF който дава една и съща стойност постоянно - вървеше нормално само като се нацели точното натискане на педала и точните обороти при които има такъв дебит на въздух какъвто лъже датчика. И гореше 20 на сто. - 1000 кубика, 3 цилиндъра, 55 коня, без да се смятат умрелите и загубените по пътя...


Мн тъпи брато, защото понеже взимат готово запалване със готов софтуер за малко пари за да направят евтина и серийна кола и за тази цел са избрали този подход като са набуали бая гориво при ниско натоварване колата пуши повече Евро 3 и дан ти казвам какви тъпи времена за изготвяне на ъгъла на запалване са напраскали чак ми се реве :cry: Е наистина повечето гориво при ниско натоварване има си предимства - колата пали от раз и когато е студено има мощност когато потеглиш. Същия мотор TU3JP е сложен на баща ми пежото 206 година 2007 но Ерво 4 , като цялата горивна карта е намалена със 12-15% по впръскване на гориво и като сложих неговите времена за предварение (Ама оптимизираните от чип тунерите ) на моя мотор колата литна , стана изкючително тиха набира и се усеща не се мъчи мотора толкова :rolleyes: Но има един недостатък който и пежото го има , на студен мотор като натиснеш педала се чуди и глъхне докато загрее :axe:

А къде е етази разработка за ЕКУ за кола с отворен код - БМВ ? Аз си намерих Rusefi, като има за моя мотор citroen Berlingo TU3JP :

https://github.com/rusefi/rusefi/blob/m ... oTU3JP.cpp


Сря Фев 26, 2020 5:15 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Не казах че е за BMW а че ратцерите с дърти 318-ки масово ги ползваха за да си "вдигнат" конете до 300-400. Е с малко помощ и на лепенките, ама тва вече е друга тема. Вече не му помня името. Едни келеши няколко месеца ме занимаваха да съм им бил сглобил няколко такива. В общи линии си има управление на дюзи, запалване, входове за разните му там датчици и т.н. Казваха че всичко можело да се ръчка свободно, но имаше готови мап-ове предимно за бе-ем-ве-та.

Сега за френските коли има много истории. За съжаление повечето от тях са верни. Малко вероятно е обаче в двигателя да има някакви такива недомислици - предполагам знаеш че тия двигатели се слагат на куп други марки автомобили, с разни други означения и емблеми.

Както по рано казах - направени са компромиси. За съжаление това което всички искат - динамика като на F1 и разход като Тесла - става само с … Тесла.


Сря Фев 26, 2020 8:42 pm
Профил ICQ
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Бе резултата е доста задоволителен, но крастата за човъркане и ръчкане май надминава всичко :mrgreen: . Да си призная си е голяма краста за жалост не стихва май вече 3 ти месец :?


Чет Фев 27, 2020 5:54 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Бе бензиновия мотор е по сложен за управление от дизела , при положение ако беше и турбиниран сравнен с дизела. Бензина не може се управлява без да се знае количеството въздух засмукано от цилиндъра , докато дизела се управлява само чрез горивото - поне до такова заключение достигнах. Поправете ме ако греша но дизела няма детонационен датчик, измерване на предварение , продължителност на искрата при сравнително бедни смеси и т. н.


Чет Фев 27, 2020 6:00 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Има, има. Дизел без турбо вече трудно ще видиш и там мерят освен дебита и налягането. Предваренито също се мени. Не ти е на идея колко е сложна една нафтова помпа не комън рейл. Питай някой дето има опел дизел от 2004 до към 2010. Няма такова извращение. Даже и спрямо температурата на двигателя променят една камара параметри. Под 0 работи перфектно, от 5-10 до 60-70 пуши че чак след него нищо не се вижда, и после се оправя. Не знам дали има много 2.0дти дето нямат термо симулатор забоден между еку-то и термометъра.


Чет Фев 27, 2020 6:17 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10353
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Точно така, съотношението въздух/бензин трябва да е точно 14 и нещо си към 1. Зависи от съдържанието на въздуха и други неща, но при това съотношение се получава стохастична смес. Това е от химията, т.е. в реакцията (горене) участва цялата смес и няма излишно нито гориво, нито окислители. Ако има излишни неща не е добре за ефективността, но има по-голям проблем от ефективността и това са детонациите, които се получават при по-бедна смес. Те увреждат двигателя и затова не искаш сместа да е бедна. Има и двигатели, които работят и със свръх бедни смеси, но там са взети мерки за това.
В общия случай не искаш бедна смес. Ако е богата пък вкарваш гориво, което няма с какво да бъде изгорено и ще отиде зян в аспуха. Затова целта е точна горивна смес, само че точна-точна колко да е точна, като не знаеш какво има във въздуха и горивото... Най-точния начин да разбереш дали е била точна е с ламда сондата, която обаче мери кислорода в изгорелите газове. Демек ако видиш кислород, значи сместа е бедна, ама ако не видиш не е ясно колко гориво заносваш. Затова и обикновено регулирането е постоянно мърдане нагоре/надолу. Това при постоянни обороти и натоварване ти гарантира, че си достатъчно близко до желаното. Но при преходни процеси имаш проблем, защото измерването се прави постфактум. Хората искат като натиснат газта и дроселната клапа се отвори да се впръска правилното количество бензин веднага, не да пробваш някаква стойност и да чакаш да видиш какво се е получило. Тогава е късно. Но за да направиш точна прогноза ти трябват повечко данни като налягане във всмукателния колектор, обороти и т.н.
Освен това всеки датчик може да излезе от строя. Не искаш заради един датчик да съсипеш цял двигател, затова е добре и да се следят и неща като детонациите. Ако всичко е ОК, не би трябвало да ги има... ама ако все пак ги има е добре да вземеш мерки, преди да е станало по-лошо ;-)
А за детонациите... значи бензина работи по Ото цикъл, което ще рече че топлината трябва да се вкарва при постоянен обем. Кога имаш постоянен обем в цилиндъра? Само когато буталото не се движи. Очевидно не искаш да спреш буталото, но можеш да вкараш топлината толкова бързо, че през това време буталото да изглежда почти като неподвижно. Е бързото вкарване на топлина граничи с детонация, така че това са нормални неща за другаря Ото...
При дизела имаш цикъл на другаря Дизел, което ще рече че топлината трябва да се внася при постоянно налягане. Когато вкарваш топлина, ако обемът е постоянен ще се вдигне налягане, затова ако искаш хем да вкарваш топлина, хем налягането да остане константа има само един начин. И това е обемът да расте и мисля е ясно, кога расте обема в цилиндъра. Надявам също така е ясно, че горивото трябва да гори бавно и равномерно (или да го впръскваш така) и че детонации тук ще имаш само ако си объркал нещо генерално. Ясно е че ако имаш детонации, ще имаш и сериозна промяна на налягането и това всичко друго, ама не цикъл на Дизел.


Чет Фев 27, 2020 7:23 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Добро обяснение :)
Ще допълня това, че цикленето на качеството на сместа около стехиометричното съотношение има и още едно предназначение - винаги да се получава лек излишък на кислород. Това, защото той е необходим на катализатора за да може към всяка молекула CO, което е отровен газ, да се добави по един кислороден атом и така CO да се превърне в CO2, който освен, че създава парников ефект, не е отровен.


Пет Фев 28, 2020 9:43 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Не е отровен в този смисъл който е CO :) Иначе не става за дишане :)

Аз съм на мнение, че модифицирането на заводските настройки на който и да е двигател е силно непрепоръчително. Най често води до бързо скапване на двигателя. Който иска да си прави ремонт на 10к км. да прави каквото си иска - желязото си е негово. Ама да не стане после заради 10 литра спестен бензин да прави мотор за 2-3к. лв.


Пет Фев 28, 2020 11:08 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10353
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Даже и сместа да е перфектна като пропорция много зависи как е разбъркана и как се пали. Ако горивото е в единия край на камерата, а въздухът в другия то горенето ще е само в средата. Естествено всички се стараят това да не се случва, ама идеални неща няма. Винаги нещо артисва и не изгаря, колкото и да не ни се иска.
Така че на практика не може да се мине без никакъв артък. Но чрез съотношението можем да изберем кое да артиса повече и кое по-малко.

От катализатори не разбирам много, но мисля че нямат нужда от кислород, те си го правят от азотните окиси. По-скоро съм чувал, че при студен двигател се пуска богата смес, за да остане неизгоряло гориво, което после изгарят с кислорода от азотните окиси. Така с гориво по-бързо се сгрявал катализатора и става по-ефективен.
Иначе азота е голям бич за всички ДВГ. Даже и да се ползва водород като гориво, фактът че се създава налягане и температура кара свободния азот от въздуха да се окисли. Така че ако някой си мисли, че горейки водород се получава само водна пара леко греши. Не и в ДВГ. При горивните клетки да.
Та азота е основната спирачка да не се ползват още по-големи компресии, които от термодинамична гледна точка биха били по-ефективни. За щастие, това че му трябва по-висока температура и налягане за да направи окис, прави същия тоя окис по-нестабилен при по-ниско налягане и/или температура. Демек по-добре е за катализатора... Но не е по-добре за дробовете ни, ако те се окажат в ролята на катализатор ;-)


Пет Фев 28, 2020 11:11 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Бях си направил една проста индикация на работата на ламбда сондата:

https://www.youtube.com/watch?v=REVEucwpn3M


Пет Фев 28, 2020 11:32 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 5:20 pm
Мнения: 3212
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
miro_atc написа:
Даже и сместа да е перфектна като пропорция много зависи как е разбъркана и как се пали. Ако горивото е в единия край на камерата, а въздухът в другия то горенето ще е само в средата. Естествено всички се стараят това да не се случва, ама идеални неща няма. Винаги нещо артисва и не изгаря, колкото и да не ни се иска.
Така че на практика не може да се мине без никакъв артък. Но чрез съотношението можем да изберем кое да артиса повече и кое по-малко.

От катализатори не разбирам много, но мисля че нямат нужда от кислород, те си го правят от азотните окиси. По-скоро съм чувал, че при студен двигател се пуска богата смес, за да остане неизгоряло гориво, което после изгарят с кислорода от азотните окиси. Така с гориво по-бързо се сгрявал катализатора и става по-ефективен.
Иначе азота е голям бич за всички ДВГ. Даже и да се ползва водород като гориво, фактът че се създава налягане и температура кара свободния азот от въздуха да се окисли. Така че ако някой си мисли, че горейки водород се получава само водна пара леко греши. Не и в ДВГ. При горивните клетки да.
Та азота е основната спирачка да не се ползват още по-големи компресии, които от термодинамична гледна точка биха били по-ефективни. За щастие, това че му трябва по-висока температура и налягане за да направи окис, прави същия тоя окис по-нестабилен при по-ниско налягане и/или температура. Демек по-добре е за катализатора... Но не е по-добре за дробовете ни, ако те се окажат в ролята на катализатор ;-)


Нали сега именно заради тоя азотен окис първоначално въведоха ЕГР (за да намалят температурите в камерите), после въведоха DPF филтрите, щото явно дизелите пушат при ниска температура на горене, после въведоха и SCR (selective catalyst reduction) за да редуцират азотните окиси с помощта на урея... И така, след двигателя - цяла химическа фабрика...
Лошото е че дори на запад почнаха да крадат катализаторите. Но пък това може да с окаже в плюс за нови по-евтини разработки на тая тема.

Уфф, чак сега видях че темата е мъртвец...


Сря Авг 17, 2022 5:16 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни