Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Не зацикляйте върху тия детонации, тоя мижав разтоварен мотор едва ли има проблеми с тях. :) Дори и да възникнат не са толкова разрушителни.


Чет Фев 06, 2020 4:18 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Реконструктор написа:
Не зацикляйте върху тия детонации, тоя мижав разтоварен мотор едва ли има проблеми с тях. :) Дори и да възникнат не са толкова разрушителни.


Да много точно , иамам knock sensor между 2 и 3 цилиндър , така че според мен да бутна със 1-2 като стойност на първите 3 реда е добре.Би трябвало да се спечели малко повече мощност , което за сметка на това ще доведе до по - малко натискане на педала за зазта в градски условия и извънградско каране със скорост 60-70 км. Поправете ме ако греша :lol:


Чет Фев 06, 2020 4:58 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Друг е въпроса да се следят детонациите , незнам дали obd 2 uds стандарта предлага четене на данни от knock sensor. Ако е така смятам да ги чета в реално време, като си направя най напред постановка със логер


Чет Фев 06, 2020 5:04 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Бе едно нещо му се чудя , производителите с цел да намалят вредните емисии и да се получи пълно изгаряне увеличават предварението с цел да се спечели повече време за изгарянето или така се спъвя мотора с цел по бавно развъртане и забавяне на процеса?!


Чет Фев 06, 2020 5:20 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Мапването се извършва само на дино стенд. Предварението си има минимален праг, след който ако намаляваш, ефектът ще е обратен, т.е. мощността ще намалява.


Чет Фев 06, 2020 8:12 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
А разхода е интересно какво се случва с него ?


Чет Фев 06, 2020 8:44 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
В крайна сметка пипнах тия 3 те реда от таблицата за изпреварване на запалването и резултата е чуствително увеличение на мощността намотора при слабо натискане на педала за газта. Дотук добре , но разгледах главната горивна карта , която изготвя времената за отваряне на дюзите и я сравних с на баща ми пежото 206. Двигателите са абсолютно едни и съющи TU3JP , но моята е 2004 април и е евро 3 а неговата 2007 ноември и е евро 4. Дотук добре но като видях времената на моята са от порядъка на 42119 примерно при 3200 оборота при най слабо натоварване а на пежото 37260 :roll: . Като цяло явно за да влезят във ЕВРО 4 след 2005 са намалили времената за впръскване на инжекторите. Иначе се чудих дълго време защо неговата е толкова икономична :idea: . Намалих и моята до близки даже подобни времена примерно 38300 и ефекта е осезаем във разхода :roll: . Усещам как количеството на изгорели газове е по малко колата ми стана по тиха и спокойна и се усеща че няма мн мощност в ниските. Намалих така времената до 5 тия ред на горивната карта включително. Идеята е когато не ми трябва натоварване а искам икономия да харчи малко. Сега остана да видя как работи алгоритъма за впръскване и тия времена защо са големи ? Микроконтролера SAK-C167 е 16 битов и естествено разполага със 16 битови 3 таймера. Логично е да зарежда тия стойности от картата в неговия регистър и чрез някакъв прескелер да изготвя кога да се препълни таймера с цел прекъсване. Но за броенето от датчика на коляновия вал все още ми остава мъгла


Пон Фев 17, 2020 12:12 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Въпроса ми е има ли някой със IDA pro да е по запознат и да ми каже как мога да видя дадена константа във флаша на процесора от бинарния файл къде се зарежда във асемблера ? Понеже записа изглежда така :

ROM::0000002C5 db 4Eh;

То е логично че става по адрес но някой знае ли как се работи с IDA pro да отркия къде се използва в асемблера :?:


Пон Фев 17, 2020 12:18 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Колеги някой знае ли при тоя тип инжекция как се управлява натоварването на мотора - чрез отчитането на положението на дроселовата клапа от потенциометъра и или чрез датчика за налягане в смукателния колектор ? Понеже четох във книгата "Електронни системи за автоматично управление на автомобилите и автомобилните двигатели", че при D-jetronic натоварването или количеството впръскано гориво зависи от налягането на смукателния колектор. При слабо натоварване разреждането в колектора е малко и налягането измерено е голямо така забелявам при моята кола и колкото повече натискам педала за газта пада налягането според Lecia 3. Та това се чудя как работи, нека някой колега да каже по точно :?: Понеже модифицирах си главната горивна карта на ЕКУ то при по слабо натоварване да има малко впръснато гориво и когато расте натоварването нараства количеството впръснато гориво. Преди това беше обратното при по високо натоварване намалява вкараното гориво, колата се усеща че набира по бързо но много ми харчи както на празен ход :? Използвали са една и съща горивна карта при различни режими на работа - палене на студен мотор, ускоряване WOT (Wide oppening throttle) и нормално отворен дросел. Сега картата я модифицирах така, че колкото нараства натоварването се вкарва във мотора повече количество гориво. Колкото е по богата сместа но не прекалено толкова гори по бързо и колата ускорява. Усеща се разлика във вървежа но имам един лек лаг в началото :idea:


Сря Фев 26, 2020 12:49 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Някой знае ли в какъв порядък е времето за изчакване за подаване на искрата при изготвяне на предварението след отчитане на сигнал от датчика за коляновия вал на белега за преди ГМТ ? Знаем че 60 -70 градуса се намира този белег преди ГМТ с цел определяне на предварението . Въпроса ми е знае ли се времето в какъв порядък е - usec, msec или как може да се сметне ? Понеже ми попаднаха формули и методики за пределянето му, но искам да чуя друга гледна точка 8)


Сря Фев 26, 2020 12:55 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Разбира се, че второто. Дросела няма пряко отношение към консумацията на въздух.


Сря Фев 26, 2020 1:13 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Реконструктор написа:
Разбира се, че второто. Дросела няма пряко отношение към консумацията на въздух.


Е значи лага при ускорението идва в следствие на отчитането на налягането в смукателния колектор, в следвствие на което се определя натоварването на двигателя :| Явно за това са компенсирали ускорението на мотора, като са сложили максимално най много гориво при слабо натоварване - около 42000 с цел да се развърти по бързо но харчи ! В литературата пише че сместа трябва да се обогати при ниски обороти понеже пълненето със въздух е по слабо. А каква може да е причината при по- голямо натоварване количеството на впръснатото гориво да е много малко около 35000, като единствено при максимално на ред 16 има два пика при 2200 и 3200 оборота със стойности около 41000 8O


Сря Фев 26, 2020 2:23 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10356
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
навремето в карбураторите имаше "ускорителна помпа", буталце вързано с жилото на газта, така че с педала буквално помпиш бензин...
Сега може би е по-модерно ;-)


Сря Фев 26, 2020 2:37 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Дотук добре ама то тогава как двигателя се ускорява с цел да се увеличи натоварването - явно спрямо текущото заложено гориво в съответния режим до развъртане с цел повече разреждане в смукателя и тогава вкарването на повече гориво вледствие на засмуканото количество гориво :o Иска ми се да го направя да имам два режима на работа икономичен и мощен , но се чудя как да стане 8O Мислех си че чрез положението на натиснатия педал за газта избирам от кой ред от горивната раблица определените стойности за горивото . Товага бая се променя играта просто се чудя как да го направя да ми е до 40 процена икономия и след това да ускорява както си трябва :idea: Сега картата точно така е пригодена до 6 ред са взети стоиностите на горивото от пежото където те са средно със 12 до 15 % намалени понеже колата е Евро 4 и се постига икономия . Бе май ми се ще да го прасна целия асемблер в Keil Uvision inline assembly целия асемблерски код и да си добавя мой функции или как

__asm
{
...
instruction
...
}


Сря Фев 26, 2020 2:48 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Преди бая години имаше една разработка на еку за кола с отворен код. БМВ рейсърите масово го ползваха и позволяваше най-различни туйкове. Не знам що не вземеш нещо такова и с него да си правиш експерименти, вместо да се чудиш какво значи 42. Те между другото тия дето са правили колата са ебаси тъпите инженери че са я направили да гори много бензин. Един съвременен мотор има MAF, MAP, Lambda (че някой по няколко), Knock и т.н. датчици по които определят оптималните параметри, така че да се постигне компромис между мощност/разход/екология/запазване на двигателя. Като цяло за атмосферен бензинов мотор датчика с най-голяма тежест е MAF. Карал съм известно време кола със скапан MAF който дава една и съща стойност постоянно - вървеше нормално само като се нацели точното натискане на педала и точните обороти при които има такъв дебит на въздух какъвто лъже датчика. И гореше 20 на сто. - 1000 кубика, 3 цилиндъра, 55 коня, без да се смятат умрелите и загубените по пътя...


Сря Фев 26, 2020 3:54 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни