Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000 
Автор Съобщение
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Привет колеги. Решиш да си ремапна оригиналния софтуер на ECU sagem s2000 на мотора. Процесора е SAC-C167CR в комбинация със паралелната прословута памет AM29F200BB, като за целта вкарах ECU в BOOT MODE режим чрез PULL UP резистори и изчитане със KTAG 7.2 . Дотук добре. Провах се да го отворя във програмата ECM Titanium и чудо успях да намеря драйвер, който да разпознае някакви карти :P Но за мое учудване стойностите който са във следните карти като имена Spark Advance at middle Thrrottle и Spark Advance EXT , както и Injection at part of throttle са някакви странни ?! :evil: Та за тази цел си позволих срещу 90 евро да пратя оригиналния софтуер на швейцарска компания за чип тунинг да ми пиипнат ама както си трябва по швейцарски :o . Е резултатът не закъсня получих повече ускорение и мощност, като на моя Citroen Xsara 1.4I 75hp/ 120nm му дават 86hp /136nm въртящ момент. Дотук добре. Колата се усеща по пъргава и жива и тук идва момента на истината да видя какво са пиипнали по софтуера на моята бегачка :twisted: . Сравнявам със прословутата програма WinOLS двата файла, като гледам адресите на картите спрямо ECM Titanium и виждам какво са направили - променена беше само едната карта Spark Advance at middle Thrrottle :?: . Реших със hex editor да сравня двата бинарни файла и установих че са пиипнати още две карти. Веднага във WinOLS отварям и чудо пак странни стойности във таблиците 2D ,
Дайте акъл какви са тия стойности и как ECU работи интерполира тяхните числа, като аз знам че би трябвало сенсора за измерване на оборотите на коляновия вал Crankshaft position sensor да е на 90 градуса позициониран спрямо ГМТ :). Трябва да се има в предвид че инжекцията май се води D - Jetronic, като нямам дебитомер а имам датчик за разреждането на налягането в смукателните колектори и имам педал на газта свързан със жилото към дроселова клапа и потенциометър за нейното положение. Дайте акъл по знаещите :idea:, как ECU може да измерва градусите преди ГМТ - във usec ?

Ето стойностите на картите:

https://ibb.co/d5x6Mh3
https://ibb.co/FXR0QfD
https://ibb.co/NKbrr74

https://ibb.co/q58nzf3 - Тук може си да се пипнат стойностите в ниските нива 1, 7 и 14% ? Дали ще се получат детонации ?

https://ibb.co/qyLYFqC
https://ibb.co/rpn1QW5
https://ibb.co/HDq0yMw

Колеги въпроса ми е следния - можете ли да познаете какво по точно са тия стойности и дали мога да пиипна още малко, понеже се вижда, че когато педала на газта е натиснат спрямо 1, 7 и 14% както съм го кръстил в таблицата не е пипан ъгъла на предварението :?: Дали ще възникнат детонации ? Смятам че чрез 1-2 да увелича макс стойностите няма да се полявят проблеми ?!
Дайте някакви идей ,аз тръгнах със reverce engineering чрез IDA Pro , като отворих софтуера на процесора но все пак това са 256кб, нямам толкова опит във reverce engineering. Някой знае ли как по подробно работи и интерполира ECU. Иначе бинарния файл без проблем го конвертирах от 16бит към 32бит със HEX editor и го импортнах в режим debug във keil uvision 5 c166. Там без проблем мога да дебъгвам на асемблер. Друга ми е идеята да намеря къде са му на това ECU диагностичните кодове за грешки DTC UDS и къде прави проверката за втората ламда сонда .

Ето девелъпър страницата на Keil , като си дават Example Code и Real-Time OS - RTX166 Tiny за Infineon C167-LM. 8)
http://www.keil.com/dd/chip/2913.htm


Пон Яну 27, 2020 3:51 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Някой знае ли какви са възможните вариянти за измерване на ъгъла на възпламеняване на гориво-въздушната смес ? То ясно че е някакви времена замерени със таймер спрямо някакви цикли, но в случая се чудя как може да има стойности от 64 до 170 ? Даже и 225- мислих за обръщане от градуси в милисек но не ми се получава :o


Сря Фев 05, 2020 2:17 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Какво значение има числото - то е някакво число умножено по някакво времезакъснение (примерно) от някакъв таймер. Защо трябва да се преобразува във физична величина - излишна загуба на изчислителна мощност. Недей да търсиш логика в числото щото най-вероятно тя е пряко обвързана с работната честота на контролера само.


Сря Фев 05, 2020 9:11 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Най-вероятно сензорът отчита преминаването на зъбите от венец. Погледни сигнала му с осцилоскоп, определи честотата на импулсите и като знаеш, каква е ъгловата скорост на КВ, ще разбереш, какъв е броят на въпросните зъби. Така ще разбереш съотношението градуси на завъртане/импулс и ще имаш повече яснота.
В импулсната поредица би трябвало да се забелязва поне 1 неравномерност (пауза), съответстваща на липса на зъб (маркер за положение). Може да са 2 или 4.


Сря Фев 05, 2020 10:21 am
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Да правилно и аз мислих за поредицата от импулси, но четох че на места са по 127 зъба като на ГМТ имаш липса


Сря Фев 05, 2020 12:50 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Не трябва да се очаква, че ако искаме да имаме разделителна способност от 1 гр, трябва да има 360 зъба на колелото. Ако примерно колелото е с 20 зъба и пускаме брояч при положителния фронт на зъба и го пълним с тактови импулси, чиято честота е синхронизирана с ъгловата скорост на вала, то по състоянието на брояча може да се определи позицията с разделителна способност - части от градуса.


Сря Фев 05, 2020 1:13 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Гледам crankshaft position сензора е на 90 градуса спрямо ГМТ, така стандартно е май навсички


Сря Фев 05, 2020 1:14 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Това на колко градуса е монтиран сензора, не е важно. Точното определяне на ГМТ се определя софтуерно.


Сря Фев 05, 2020 1:18 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Добре някой може ли да предположи ,защо не са пипани 3-те реда на таблицата за Ъгъла на запалване при най ниско натоварване ? Дали защото няма смисал да се търси по голяма мощност ? Интересно ми е ако се повишат с 1-2 градуса т.е. се увеличи степента на сгъстяване на гориво въздушната смес, дали няма да се извади малко повече можност вследствие на което по няма да се натиска педала за газта ? Всъщност не се пипа в случая повече или по малко впръскан бензин , а единствено само леко предварение :?: Как можем да постигнем малко по-голяма икономия при бензинов двигател в ниско натоварване, то че ще е малко да но все пак е интересно ?


Чет Фев 06, 2020 12:04 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
За предварението, не знам, но ми прави впечатление, че по-голяма икономия реализират с по-висока работна температура на мотора и с по-бедна смес при малки натоварвания.


Чет Фев 06, 2020 12:09 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
nikolovs написа:
Добре някой може ли да предположи ,защо не са пипани 3-те реда на таблицата за Ъгъла на запалване при най ниско натоварване ? Дали защото няма смисал да се търси по голяма мощност ? Интересно ми е ако се повишат с 1-2 градуса т.е. се увеличи степента на сгъстяване на гориво въздушната смес, дали няма да се извади малко повече можност вследствие на което по няма да се натиска педала за газта ? Всъщност не се пипа в случая повече или по малко впръскан бензин , а единствено само леко предварение :?: Как можем да постигнем малко по-голяма икономия при бензинов двигател в ниско натоварване, то че ще е малко да но все пак е интересно ?


Това е някъв проблем, освен ако в таблиците се записва нещо друго, а не време. Но дори ако се записват, примерно, градуси (което би било странно), пак трябва да се увеличават с нарастване на оборотите.


Чет Фев 06, 2020 1:07 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Ама найстина е странното че са увеличили на тия странните числа точно като на ъгъл за предварение между 2-3 градуса и 7-8-9-10 градуса на места. Това направо ме шокира понеже всичко е пипнато от 4 -ти ред, но без 1 до 3 -ти :?


Чет Фев 06, 2020 1:19 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран

Регистриран на: Съб Май 17, 2008 10:01 pm
Мнения: 238
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
lcr написа:
За предварението, не знам, но ми прави впечатление, че по-голяма икономия реализират с по-висока работна температура на мотора и с по-бедна смес при малки натоварвания.


Бе и ъгъла е важен, понеже при по бедна смес не следва ли по малък ъгъл на палене понеже ще се появят детонации ?!?


Чет Фев 06, 2020 1:20 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Детонациите се "борят" с по-голямо предварение и когато изчезнат, то се връща на нормалното (по-малкото).


Чет Фев 06, 2020 3:07 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: Въпрос за ъгъл на запалване на ECU sagem s2000
Май беше обратното - при бедна смес голямо предварение води до детонации (май щото "светва" на буталото твърде рано). Въпросът е че при откриване ("чуване") на детонации еку-то със сигурност намалява аванса.


Чет Фев 06, 2020 3:46 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни