Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Емулиране работата на контролна ламбда сонда. 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Возилото е с премахнат катализатор и поради това вдига грешка заради контролната ламбда сонда след катализатора. Сондата е теснолентова с изход в обхвата 0 - 1V.
Пробвано е поставянето на механична заглушка - без резултат. Мисля да бодна един RC филтър, който да направи така, че сигналът да се колебае в по-тесен диапазон. Някъде четох, че при емулиране на сигнал в обхвата 0,4 - 0,6 V ECU - то спира да реве. Това, разбира се зависи от редица фактори.

Моля, ако някой има преки наблюдения от подобен казус, да сподели инфо за въпросния обхват.
Иначе ще трябва да подходя по метода "проба - грешка"


Сря Авг 12, 2020 6:56 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Какво разбираш под механична заглушка? Обикновено се поставя дистанционер, така че сондата да излезе навън. В повечето случаи върши работа.


Сря Авг 12, 2020 7:13 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Ами то зависи и от сондата. Преди много години бях правил емулатор с контролер, така и не стигнах да го монтирам на баба алфа, той беше за нея. За определени сонди ти трябват различни параметри, вкл.и обороти на двигателя ако искаш да емулираш коректно поведението им. При мен като цяло идеята беше да емулирам тази след основния катализатор, като следя показанията на двете преди малките катализатори. Аз лично не съм я тествал, един познат я тества, каза че не дава грешки, щях да правя някакви промени и така не стигнах до тях.
Те това беше схематиката, ето и малко картинки свалени от каруцата, имам и някакъв интерефейс който съм писал на борланд и не пали щото липсват библиотеки,интересно че само ексето виждам ... не виждам и фърмуера за това долу, може би е в някой друг архив ... на скрийншотите долното са предните ламбди, горното е задната.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

п.с. сега се загледах че тая схема няма вод на обороти, не съм сигурен и дали е пълна, та може да е било нещо първоначално ... но тя два ли ти е важна, по скоро сваленото от сондите може да ти помогне.


Прикачени файлове:
Protel Schematic.pdf [15.69 KiB]
250 пъти
Сря Авг 12, 2020 7:19 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Ицо, точно това имах в предвид, но не върши работа. След 50 - 100 км пробег, пак вдига грешка, т.е. кажи речи, няма разлика с или без тая втулка. Може и да не е подбрана правилната. Както и да е - мисля, че по-елегантното решение, е електрическото.

Тони, това да не е схемата за катализатора на совалката, бре :D

Тук иде реч за нещо доста по-просто. Нормално сондата след катализатора цикли доста по-близо около стехиометричната стойност и това, за ECU - то е показател, че катализаторът работи коректно.
Като започне да цикли в обхвата 0 - 1V значи има излишък на кислород, което означава фирясал катализатор.

Натратко - сондата я има, но изходният и сигнал трябва да се манипулира така че да цикли в по-малък интервал и въпросът е, кои са правилните граници на този интервал. Фиксирано напрежение, изработено от делител на напрежение или от независим генератор, не е решение, щото ECU - то очаква да види сходна с тази на предната сонда честота и вероятно - някакво дефазиране заради потока на газовете.


Сря Авг 12, 2020 7:38 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
lcr написа:
...Тук иде реч за нещо доста по-просто. Нормално сондата след катализатора цикли доста по-близо около стехиометричната стойност и това, за ECU - то е показател, че катализаторът работи коректно.
Като започне да цикли в обхвата 0 - 1V значи има излишък на кислород, което означава фирясал катализатор...

Допускаш една грешка в разсъжденията. Сондата не цикли. Тя измерва - под / над.
Колебанието което виждаш е реакцията на ЕКУ на ДВГ на сигнала от сондата. Тоест, цикленето е следствие на съвместната работа ЕКУ - сонда.


Сря Авг 12, 2020 7:42 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Това е ясно. От това, защо цикли изходният сигнал, можем да се абстрахираме за да не усложняваме излишно задачата.


Сря Авг 12, 2020 7:46 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Така де, но явно някои екута, конкретно това на алфа 156 дело на марели ако се не лъжа, познава дали там имаш сонда или нещо подобно на сонда :)


Сря Авг 12, 2020 8:08 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Забравил си. Всички 156 - ци са с бошовски мотроници.


Сря Авг 12, 2020 8:11 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
може и бош да е било, дъртите бяха марелита, кога ги направиха на бош не помня, сега като се замисля май си прав, тия бошове с голите чипове дето им се прецакваше бондинга ..


Сря Авг 12, 2020 9:09 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Бондинга им май се прецаква чисто механично, щото са монтирани на дросела и страдат яко от вибрации.


Сря Авг 12, 2020 9:27 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
RC филтър върши работа в повечето случаи, но в някои - не толкова. :) Катализатора "заглажда" сигнала което се очаква и от RC филтъра. Някои хитреци, обаче, интегрират, правят некви задълбочени анализи и е по-трудно да ги излъжеш. Аз бих го направил като бате Тони, едно мцу с ацп и цап.


Пет Авг 14, 2020 9:55 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Погледнах сигнала с осцилоскоп. С дистанциращата втулка се изменя в обхвата 0,2 - 0,8V.
Вързах RC филтър (1 Mohm/1 uF). Сигналът с него се изменя в обхвата 0,4 - 0,6V и на този етап не записва грешка.


Пет Авг 14, 2020 10:50 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am
Мнения: 7878
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Сега се сетих да попитам - подгряването го симулираш с резистор, или си оставил сондата на мястото й, само си и резнал кабелчето за сигнала?


Пон Сеп 21, 2020 11:21 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Сондата си е на мястото. Сигналът съм го прекарал през RC филтър (1 MOhm/1 мF). Няма никакви грешки.

Ако трябва, сондата изобщо да се премахне, отоплението и трябва да се симулира с резистор а сигнал трябва да се вземе от сондата преди катализатора.


Чет Окт 08, 2020 10:47 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Емулиране работата на контролна ламбда сонда.
Виж - много хубаво ама да ти кажа честно, откакто си смених сондата на Субару-то колата стана друга. Остави дето изчезна грешката. Двигателя стана много по responsive (че не се сещам за аналогична българска дума). Преди студен се давеше на бензин, като загрее пък се давеше на газ. Въобще трябваше да се кара с чалъм. Реакцията при рязко подаване на газ падна чувствително. Абе все хубави неща се случиха. А моята не е и много евтина - 180 лв. успях да я намеря. Та не знам - при положение че масовите ламбда сонди вече са по 100-тина лева - за какво си го причинявате всичко това?


Чет Окт 08, 2020 3:27 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни