Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Дебитомер за въздух 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: Дебитомер за въздух
По моя информация и опит, зацапан дебитомер от тоя тип води до "лежерна" работа, т.е. мудна - по-бавно реагира на промените, но в установен режим си дава нормални стойности. Все едно си му забил един low pass филтър във веригата. Почистването на отлаганията маха "топлоизолацията" и затова може да помогне. Но ако е забил на твърда стойност няма как да е натрупване на отлагания отгоре - нещо да е било попрекъснало и след намесата си го довършил.


Вто Окт 27, 2020 7:52 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Дебитомер за въздух
Ползвайте читави филтри за да нямате ядове с дебитомерите. Разните му спортни филтри, много често, водят до преждевременната им смърт.


Вто Окт 27, 2020 8:27 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am
Мнения: 3070
Местоположение: София
Мнение Re: Дебитомер за въздух
Desert Leo написа:
Имах предвид нещо такова, не боров терпентин. Иначе като нефтопродукт е по-близо до бензина отколкото до ароматните терпентини.


Това разрежда повече неща. моя е грешката за White Spirit, но бърканицата в наименованията на тая група нефтопродукти си е факт.

CAS-а на това е 64742-49-0. "Naphtha (petroleum), hydrotreated light"

Други "имена": mineral spirits, naphtha, white spirits, petroleum spirits, turps substitute, mineral turpentine, petroleum benzine, petroleum ether, ligroin, and Stoddard Solvent.

Както казах, почти не мирише и не мирише на нищо широко познато. от което следва изводът че не съдържа ароматни въглеводороди.

Ето Вики-то какво казва по въпроса:
https://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum_benzine

Ето му и MSDS-а:
http://www.partinfo.co.uk/files/TRW%20B ... 0Sheet.pdf


Сря Окт 28, 2020 12:33 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am
Мнения: 3070
Местоположение: София
Мнение Re: Дебитомер за въздух
Cekins написа:
Моя датчик беше забил по средата - каквото и да става подаваше едно и също напрежение. И аз така реших да го чистя с изопропанол - нещо не ми се получи и спря тотално да дава нещо на изхода. И така накрая се озовах с датчик от Алфа 156 1.8TS


Това не може да съживи свършил датчик. Помага в случаите когато само е замърсен и показва по-малко, от което колата обикновено и върви по-малко, особено ако е дизел. Понякога и помага само временно.

Но чистене веднъж на 1-2 години поне забавя ефекта от отлагането на гадостите върху него, които го скапват. Обикновено маслени пари, особено при турбо дизелови двигатели, където и картерната вентилация влиза между турбото и дебитомера и след гасене на мотора особено при по-интензивно шофиране, покрай дебитомера остава мъгла от картерни газове. Виждал съм адски омазани дебитомери - да се чуди човек как изобщо работят все още.


Сря Окт 28, 2020 12:44 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Авг 23, 2005 11:02 am
Мнения: 3070
Местоположение: София
Мнение Re: Дебитомер за въздух
gicho написа:
По моя информация и опит, зацапан дебитомер от тоя тип води до "лежерна" работа, т.е. мудна - по-бавно реагира на промените, но в установен режим си дава нормални стойности. Все едно си му забил един low pass филтър във веригата. Почистването на отлаганията маха "топлоизолацията" и затова може да помогне. Но ако е забил на твърда стойност няма как да е натрупване на отлагания отгоре - нещо да е било попрекъснало и след намесата си го довършил.


От кой тип?

По моя опит, зацапан дебитомер показва по-малко. Важи за Bosch-овските hot-film и за Hitachi hot-wire. Това ако самия датчик е в ред и само е зацапан. С Bosch-а е от личен опит, с Hitachi-то почти личен. Въпросния Bosch на моето возило, купен нов, след 30-40000км возилото взе да върви по-малко. На места, където поддържаше 140, със зор набираше до 120-130. Съответно при тежки режими едва вдигаше 3.9-4 волта. След чистене се оправи и при същите режими си вдигаше нормалните 4.2-4.3.

Това е най-честия "режим" на скапване - постепенно зацапване, и в един момент и датчика приключва. Мудни показания вече са признак че датчика си заминава физически и чистенето помага маргинално или за малко.

Опита ми е изяло от дизелови коли. При бензинки нямам идея какво се случва като сдаде.


Сря Окт 28, 2020 10:33 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: Дебитомер за въздух
От типа "обдухан топломер" :) Да, на бензинови коли съм гледал основно. Аз си го обяснявам точно с топлоизолацията - наслагванията не могат да влияят директно електрически, но променят топлинното съпротивление. В установен режим трудно може да се прецени, но ако се гледа преходния процес, и се сравни "преди" и "след" се виждат по-резки фронтове.


Нед Ное 01, 2020 12:35 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10356
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Дебитомер за въздух
Вчера открих още една причина за нестабилни обороти ;-)
Карам напред-назад и по едно време докато чакам, забелях как на празен ход оборотите играят. Стори ми се странно, понеже на горещ двигател не е типично... След малко гледам таблото почна да свети по-слабо. Усилвам от потенциометъра, след още няколко минути пак ми изглежда слабо, а потенциометъра е на макс. Чак като видях как и чистачките забавят ход ми светна какъв е проблемът ;-)
Но мисълта ми е, че и малко по-ниско напрежение може да е причина за нестабилни обороти. Явно се променят времената на ижекторите и ми е интересно дали след време компа ще се самокорегира, ама не ми се чакаше. Прибрах се с мръсна газ веднага...


Нед Ное 15, 2020 7:59 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Дебитомер за въздух
Най-вероятно е заради променящите се времена на инжекторите. Компютърът трудно би се адаптирал в такава ситуация, защото при понижено напрежение, характеристиките на инжекторите отиват на майната си и по-важното - едва ли промените са постоянни във времето.


Нед Ное 15, 2020 9:30 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 23 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни