Автор |
Съобщение |
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Бързия CAN
Стана ми интересно докъде са докарали нещата, че отдавна не съм се занимавал с автомобилни жици... Предполагам че всичко приключва до MAF. Съмнявам се някой да тегли CAN до датчика за темп. на охлаждащата течност и TPS. А има такива за които ми изглежда абсолютно неприложимо. Например датчик за позиция на коляновия вал. ...и докато датчика измери, и докато го метне по кана, пък ако е необходимо да повтори и потрети, валът взел че се превъртял с още един оборот...
|
Съб Дек 12, 2020 9:47 am |
|
|
MYXATA
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm Мнения: 4393 Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
|
Re: Бързия CAN
Ами до автомобилният етернет... Дотам опират вече
_________________ ... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !
|
Нед Дек 13, 2020 10:46 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10573 Местоположение: София
|
Re: Бързия CAN
Това е ясно, но има датчици за които усложнението да е подкара CAN / Ethernet е неоправдано. Например температурен датчик. Сега е свързан по 2 проводника, и представлява някакъв PTC/NTC. За да поумнее, кабеляка става повече, микроконтролери и т.н. Затова ми беше интересно практически какво е развитието в машинното отделение. Кои датчици са минали на "по-горно ниво" на комуникацията и кои са останали недоучени. Иначе някъде спрягаха и 1394 за автомобилна употреба, но не съм попадал на информация за практическа реализация.
|
Нед Дек 13, 2020 11:11 pm |
|
|
Zdrav
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm Мнения: 1952 Местоположение: Варна
|
Re: Бързия CAN
SENT, LIN ... това е "по-горното ниво" при датчиците. А сега се сещам и за един вариация на OneWire, но със съответния физически леър. Разбира се аз не съм такъв капацитет като повечето хора тук, та едва ли "по-горното ниво" се изчерпва с това. За отбелязване е че изброените по горе ползват две жици. Т.е. нито повече, нито по-малко от "долното ниво". И... тези датчици, имат вградени микроконтролери но това едва ли някога ще стигне до капацитетите тук.
_________________ Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.
|
Пон Дек 14, 2020 9:28 pm |
|
|
MYXATA
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm Мнения: 4393 Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
|
Re: Бързия CAN
мдам 10baseT1S е също на две жици, мултидроп..... натам вървят нещата.... а иначе има етернет сензори/актуатори и без микроконтролери..... ама както и да е аз не съм капацитет... индуктивнот съм може би или резистор
_________________ ... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !
|
Пон Дек 14, 2020 10:37 pm |
|
|
Zdrav
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm Мнения: 1952 Местоположение: Варна
|
Re: Бързия CAN
Е, не го приемай лично. Аз и резистор не съм.
_________________ Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.
|
Пон Дек 14, 2020 10:55 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27949 Местоположение: София
|
Re: Бързия CAN
Аз нямам нищо, решил съм проблема кардинално, казвам всичко на гугъл и който каквото го интересува него да пита
|
Пон Дек 14, 2020 11:19 pm |
|
|
Zdrav
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm Мнения: 1952 Местоположение: Варна
|
Re: Бързия CAN
https://www.sensata.com/products/pressu ... ensors-opsПредназначен за налягане и температура на маслото на двигателя. Един от серията е със signal conditioner, разработен в ZMDI/IDT. 12 битов, 1MSPS, CDC (Capacitance to Digital Converter). Номинален капацитет на чувствителния елемент около 10-30 pf. 16 битово MCU. Изход SENT. ASIL-D. Това беше някъде 2016. Не се засягайте на импеданс, но някои неща минават тихомълком покрай форуми и Гугъл. Простички неща де. Къде е 10baseT1S, къде сме ний...
_________________ Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.
|
Вто Дек 15, 2020 12:16 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Бързия CAN
В случая с този сензор за налягане и температура на маслото, очевидно, такъв си е необходим, защото, вероятно иде реч за мотор с променлив дебит на маслената помпа, управляеми клапани и пр.
Накратко - не е просто някаква екзотика. И въпреки това, както е видно от чаршафа, има и аналогов изход (V = f(P) ) .
Последна промяна lcr на Вто Дек 15, 2020 3:59 pm, променена общо 1 път
|
Вто Дек 15, 2020 1:18 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27949 Местоположение: София
|
Re: Бързия CAN
Тоя ми пост не беше в тая тема, май форума нещо се е сбъгнал.
|
Вто Дек 15, 2020 3:51 pm |
|
|
Zdrav
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm Мнения: 1952 Местоположение: Варна
|
Re: Бързия CAN
Този сензор го дадох просто като пример. Със сигурност моделите в които го слагат вече стигат и до българските авто-занаятчийски работилнички. Ето още един пример. Сензор който ми е минавал през ръцете: http://www.lginnotek.co.kr/en/itk_produ ... ng-sensor/Не е около двигателя. Но на също така отговорно място - кормилната уредба. Изход SENT. ASIL-D. Жиците са повече от две, но пък в един корпус има няколко сензора. Ето още един: https://www.hella.com/microsite-electro ... r-150.htmlПросто като алтернатива. Защото производителите на сензори не предлагат пълно завършено решение. Техните продукти(сензорите) се влагат в системи където решението за промяна в дизайна не е тяхно. Съответно трябва да бъдат гъвкави и да предлагат алтернативи. А SENT е една по-добра алтернатива на PWM и аналоговия сигнал.
_________________ Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.
|
Сря Дек 16, 2020 10:07 am |
|
|