Отговори на тема  [ 26 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Бързия CAN 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Бързия CAN
Стана ми интересно докъде са докарали нещата, че отдавна не съм се занимавал с автомобилни жици...
Предполагам че всичко приключва до MAF. Съмнявам се някой да тегли CAN до датчика за темп. на охлаждащата течност и TPS.
А има такива за които ми изглежда абсолютно неприложимо. Например датчик за позиция на коляновия вал.
...и докато датчика измери, и докато го метне по кана, пък ако е необходимо да повтори и потрети, валът взел че се превъртял с още един оборот... :D


Съб Дек 12, 2020 9:47 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm
Мнения: 4393
Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
Мнение Re: Бързия CAN
itso.t написа:
Стана ми интересно докъде са докарали нещата, че отдавна не съм се занимавал с автомобилни жици..... :D

Ами до автомобилният етернет... Дотам опират вече

_________________
... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !


Нед Дек 13, 2020 10:46 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10573
Местоположение: София
Мнение Re: Бързия CAN
Това е ясно, но има датчици за които усложнението да е подкара CAN / Ethernet е неоправдано. Например температурен датчик. Сега е свързан по 2 проводника, и представлява някакъв PTC/NTC.
За да поумнее, кабеляка става повече, микроконтролери и т.н.
Затова ми беше интересно практически какво е развитието в машинното отделение. Кои датчици са минали на "по-горно ниво" на комуникацията и кои са останали недоучени.
Иначе някъде спрягаха и 1394 за автомобилна употреба, но не съм попадал на информация за практическа реализация.


Нед Дек 13, 2020 11:11 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm
Мнения: 1952
Местоположение: Варна
Мнение Re: Бързия CAN
SENT, LIN ... това е "по-горното ниво" при датчиците.
А сега се сещам и за един вариация на OneWire, но със съответния физически леър.
Разбира се аз не съм такъв капацитет като повечето хора тук, та едва ли "по-горното ниво" се изчерпва с това.
За отбелязване е че изброените по горе ползват две жици. Т.е. нито повече, нито по-малко от "долното ниво".
И... тези датчици, имат вградени микроконтролери но това едва ли някога ще стигне до капацитетите тук.

_________________
Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.


Пон Дек 14, 2020 9:28 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Юни 05, 2006 12:48 pm
Мнения: 4393
Местоположение: където небето среща земята, ракията е Jameson, а бирата Guinness
Мнение Re: Бързия CAN
Zdrav написа:
SENT, LIN ... това е "по-горното ниво" при датчиците.
А сега се сещам и за един вариация на OneWire, но със съответния физически леър.
Разбира се аз не съм такъв капацитет като повечето хора тук, та едва ли "по-горното ниво" се изчерпва с това.
За отбелязване е че изброените по горе ползват две жици. Т.е. нито повече, нито по-малко от "долното ниво".
И... тези датчици, имат вградени микроконтролери но това едва ли някога ще стигне до капацитетите тук.

мдам 10baseT1S е също на две жици, мултидроп..... натам вървят нещата....
а иначе има етернет сензори/актуатори и без микроконтролери.....
ама както и да е аз не съм капацитет... индуктивнот съм може би или резистор :)

_________________
... ако трети ден не ти се работи... това означава, че е сряда !


Пон Дек 14, 2020 10:37 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm
Мнения: 1952
Местоположение: Варна
Мнение Re: Бързия CAN
MYXATA написа:
...
а иначе има етернет сензори/актуатори и без микроконтролери.....
ама както и да е аз не съм капацитет... индуктивнот съм може би или резистор :)

Е, не го приемай лично. Аз и резистор не съм. :)

_________________
Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.


Пон Дек 14, 2020 10:55 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Бързия CAN
Аз нямам нищо, решил съм проблема кардинално, казвам всичко на гугъл и който каквото го интересува него да пита :D


Пон Дек 14, 2020 11:19 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm
Мнения: 1952
Местоположение: Варна
Мнение Re: Бързия CAN
https://www.sensata.com/products/pressu ... ensors-ops
Предназначен за налягане и температура на маслото на двигателя. Един от серията е със signal conditioner, разработен в ZMDI/IDT.
12 битов, 1MSPS, CDC (Capacitance to Digital Converter). Номинален капацитет на чувствителния елемент около 10-30 pf. 16 битово MCU. Изход SENT. ASIL-D.
Това беше някъде 2016.
Не се засягайте на импеданс, но някои неща минават тихомълком покрай форуми и Гугъл. Простички неща де. Къде е 10baseT1S, къде сме ний...

_________________
Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.


Вто Дек 15, 2020 12:16 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Бързия CAN
В случая с този сензор за налягане и температура на маслото, очевидно, такъв си е необходим, защото, вероятно иде реч за мотор с променлив дебит на маслената помпа, управляеми клапани и пр.

Накратко - не е просто някаква екзотика. И въпреки това, както е видно от чаршафа, има и аналогов изход (V = f(P) ) .


Последна промяна lcr на Вто Дек 15, 2020 3:59 pm, променена общо 1 път



Вто Дек 15, 2020 1:18 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 27949
Местоположение: София
Мнение Re: Бързия CAN
Тоя ми пост не беше в тая тема, май форума нещо се е сбъгнал.


Вто Дек 15, 2020 3:51 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 26, 2005 1:01 pm
Мнения: 1952
Местоположение: Варна
Мнение Re: Бързия CAN
lcr написа:
В случая с този сензор за налягане и температура на маслото, очевидно, такъв си е необходим, защото, вероятно иде реч за мотор с променлив дебит на маслената помпа, управляеми клапани и пр.

Накратко - не е просто някаква екзотика. И въпреки това, както е видно от чаршафа, има и аналогов изход (V = f(P) ) .

Този сензор го дадох просто като пример. Със сигурност моделите в които го слагат вече стигат и до българските авто-занаятчийски работилнички.

Ето още един пример. Сензор който ми е минавал през ръцете:
http://www.lginnotek.co.kr/en/itk_produ ... ng-sensor/

Не е около двигателя. Но на също така отговорно място - кормилната уредба.
Изход SENT. ASIL-D. Жиците са повече от две, но пък в един корпус има няколко сензора.

Ето още един:
https://www.hella.com/microsite-electro ... r-150.html

lcr написа:
И въпреки това, както е видно от чаршафа, има и аналогов изход (V = f(P) ) .

Просто като алтернатива. Защото производителите на сензори не предлагат пълно завършено решение. Техните продукти(сензорите) се влагат в системи където решението за промяна в дизайна не е тяхно. Съответно трябва да бъдат гъвкави и да предлагат алтернативи.
А SENT е една по-добра алтернатива на PWM и аналоговия сигнал.

_________________
Най-опасният враг на истината и свободата е мнозинството.


Сря Дек 16, 2020 10:07 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 26 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни