Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Реле Регулатор за мотоциклет 
Автор Съобщение
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Нед Мар 15, 2015 10:44 am
Мнения: 71
Местоположение: Пловдив
Мнение Re: Реле Регулатор за мотоциклет
Тея резистори не съм ги догледал къде са. Писал съм глупости за тях.

Но празния ход на този генератор е около 200V (лично съм го мерил) и най лесно става с въпросния стабилизатор както съм писал.


Нед Мар 15, 2015 10:10 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm
Мнения: 9103
Местоположение: Chicago, IL
Мнение Re: Реле Регулатор за мотоциклет
Това си е класически начин за регулиране на такива генератори и въобще не е плашещо.


Нед Мар 15, 2015 11:21 pm
Профил
Ранг: Ориентиран
Ранг: Ориентиран
Аватар

Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 10:51 am
Мнения: 280
Местоположение: Русе
Мнение Re: Реле Регулатор за мотоциклет
Аз не бих се плашил само ако има макар и малки стойности товарни резистори във веригата на тиристорите, за които пише колегата Vasseto, по схемата липсват. Ако се разчита на някакво вътрешно съпротивление на намотките или на нещо друго, което да ограничи тока до допустим за тиристора .... интресно ми е на какво? Иначе съм виждал доста тиристори "превключили" окончателно в положение "ON" без възможност "OFF" :D от по-голям макар и кратък пиков ток.


Вто Мар 17, 2015 9:30 am
Профил
Ранг: Минаващ
Ранг: Минаващ

Регистриран на: Пон Авг 10, 2015 2:32 pm
Мнения: 1
Мнение Re: Реле Регулатор за мотоциклет
Схемата изглежда съвсем нелоша. Дори изглежда, като най-добрата срещана от мен досега.
Все пак това е схема за реле-регулатор на мотоциклет. Не е за зарядно за акумулатор.

Лично мен ме ужасява мисълта да бъде оставена отворена намотка с прелитащи до нея магнити. Напрежението ще е - "небето е тавана", еле па при на 12к-13к об/мин. Освен ако не знаете някой елемент, който да ограничава по напрежение и все пак да издържи на тока. Забавно е да гледаш транзистори в активен режим и такива токове. Ако пък заложите на количеството - 6 транзистора за фаза е числото за вас.
В окъсяването няма нищо стряскащо, тези намотки и без това работят с температурата на двигателя и всичко им е 6 - имат си масло за охлаждане, сметнати са си изолацията е подходяща и т.н. .
Единствения проблем е, че има ефект върху работата на мотора, затова е по-добре с запален фар винаги, да му се облекчи малко работата пък ... и според ЕУ помага.

Според колега в друг форум:

"Методи за регулиране на магнетните генератори:
1. Чрез шунтиране на статорните намотки към маса (изобразен на схемата горе - трите ключа към маса са тиристори).
Недостатък - има топлинни и електромагнитни (реакция на Ленц поради шунтиращия ток) загуби.
Предимство - генератора винаги е под товар през изправителния блок и няма предпоставка за напрежителни пробиви в намотките му.

2. Чрез фазово управление на изправителния мост.
Недостатък - генератора работи на празен ход с високи напрежения върху намотките и електрониката.
Предимство - няма топлинни и ел. магнитни загуби.

Производителите са сметнали, че шунтиращият метод е по-надежден, защото генераторът винаги е под товар и липсват напрежителни пикове, затова го ползват масово във всички свои регулатори."

И това всичко е за само за магнетните генератори. За алтернатори и динама е различно.


Пон Авг 10, 2015 3:04 pm
Профил
Ранг: Напреднал
Ранг: Напреднал
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 14, 2014 3:45 pm
Мнения: 420
Местоположение: Монтана
Мнение Re: Реле Регулатор за мотоциклет
Темата е стара, но и без това няма много нови, така че ще я "bump"-на ей така за раздумка…

При паралелен стабилизатор след трансформатор е ясно, че ще има доста греене, но когато става въпрос за динамо - при окъсяване на намотката не се ли "разтоварва" динамото като мощност? Напрежението на намотката пада на нула, механичното натоварване на генератора става по-малко… Спомените ми от училище по въпросите с тоя тип генератори са доста бледи, та ако има някой по-запознат - нека даде един-два акъла.

Все пак паралелния стабилизатор е класическа схема, прилага се в много мотоциклети. На моя е такъв стабилизатора, и изгоря, защото съм бил достатъчно небрежен, за да не видя, че кабелните обувки са окислени, а термо-пастата между "плочката" и радиатора и е била за смяна преди има-няма 15-тина години… Та просто изпуши релето, и остана дупка. Сега трябва да правя ново, понеже цените на такива в сервиза на Suzuki са просто "прекрасни".

_________________
Не карай по-бързо от своя ангел-пазител!


Сря Мар 29, 2017 6:46 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10356
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Реле Регулатор за мотоциклет
pechkov написа:
но когато става въпрос за динамо - при окъсяване на намотката не се ли "разтоварва" динамото като мощност? Напрежението на намотката пада на нула, механичното натоварване на генератора става по-малко… Спомените ми от училище по въпросите с тоя тип генератори са доста бледи, та ако има някой по-запознат - нека даде един-два акъла.


Те ти едно бабешко обяснение:

Движещо се магнитно поле увлича електрическите заряди. Ако те са в отворен проводник просто се ступват в единия край, което погледнато отвън изглежда като напрежение. В един момент зарядите спират да се движат защото магнитно поле ги бута в едната, а електрическото поле ги бута в обратната посока.
Самото движение на ел. заряди (наричано още ток) също създава магнитен поток. Така че ако затвориш проводника в някаква верига, магнитно поле кара зарядите да се движат (тече ток), токът създава магнитно поток, който обаче е обратен по посока на първия. Двата магнитни потока се бият, което отвън погледнато изглежда като "механичното въздействие" за което говориш.
Връзките са пропорционални, колкото по-голям магнитен поток имаш, толкова по-голям електрически ток може да индуцираш. И обратно колкото по-голям ток, толкова по-голям магнитен поток се генерира.

Въпрос в края на урока - ако смениш фаровете от къси на дълги какво се получава? Оборотите на матора падат или се вдигат, почва ли да се товари или не? И защо?


Чет Мар 30, 2017 8:10 am
Профил
Ранг: Напреднал
Ранг: Напреднал
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 14, 2014 3:45 pm
Мнения: 420
Местоположение: Монтана
Мнение Re: Реле Регулатор за мотоциклет
miro_atc написа:
… Въпрос в края на урока - ако смениш фаровете от къси на дълги какво се получава? Оборотите на матора падат или се вдигат, почва ли да се товари или не? И защо?


При реле-регулатора въпроса не е как ще работи динамото под товар, а какво ще се случва с динамото, когато му се окъсява намотката.

_________________
Не карай по-бързо от своя ангел-пазител!


Чет Мар 30, 2017 11:47 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 11338
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Re: Реле Регулатор за мотоциклет
Каквото като превключиш от къси на дълги, бе Фурнов! Нали не искаш да черпиш повече енергия при по-малко натоварване?!


Чет Мар 30, 2017 9:02 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 23 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни