Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 4:58 am
Автор |
Съобщение |
stivemaster
Ранг: Напреднал
Регистриран на: Съб Юли 28, 2007 12:10 pm Мнения: 481
|
Re: Дилеми със стругове
Е, шпиндела трябва да имаш фреза за да си го направиш,верно.Но не е толкова голям пеоблем,пък цената му не е над 500лв,като ламарина ,профил и лагери. Едно време нещата са ги правили за универсален струг ,тоест да се забавляваш.Не и зз производителност, не и за точност. Зъбни колела изобщо не ти трябват ,ако трябва да сме точни.Като започна мога да публикувам чертежи ,все още не съм готов с тях. Идейния проект включва - серво шпиндел 1.8кв. ,тул чейнджър с две ганг тул конзоли с по 7-8 инструмента ,завъртащ се (тука не съм го доизмислил) ,двоен шпиндел като инструмент с възможност за поставяне, както по Х така и по Z, с възможност за фрезова функция и по двете оси.
_________________Посетете сайта ми : http://mashini-plazmeno-riazane.com
|
Съб Юли 21, 2018 8:20 pm |
|
|
s7ama7
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am Мнения: 748
|
Re: Дилеми със стругове
Лагерите на шпиндела за ц8м излизат към 500-700лв , а лагерите на ц11 са 1000+ .. отделно и конструкцията е сложна работа и изискваща прецизни машини. С 500лв не е възможно да направиш нещо наподобяващо на шпиндел за струг . Много по добър вариант е да стъпиш на нещо готово било то и старо . А и както казва @itso.t тук килата имат значение @itso.t ще го подкарвам направо със сервата , даже днес му купих за едната ос СВД След 2-3 седмици го почвам ... още не съм измислил как ще е смяната на инструмента . Предполагам за първо време ще е полуавтомат а на по късен етап една револверна глава . В друга тема бях писал за един изгорял серво драйвер ..та той може да управлява асинхронни мотори и като мощност се вписва. Успея ли да го подкарам съм му намерил приложение
|
Съб Юли 21, 2018 9:55 pm |
|
|
stivemaster
Ранг: Напреднал
Регистриран на: Съб Юли 28, 2007 12:10 pm Мнения: 481
|
Re: Дилеми със стругове
Напълно си прав, aко използваш същия размер и то на SKF, нали? Аз дали ще взема да направя така ?Едва ли ще се застраховам за следващите 20 години,все пак надали ще ги доживея ! А за останалото не те убеждавам в нищо ,нито пък искам да ти продам нещо.
_________________Посетете сайта ми : http://mashini-plazmeno-riazane.com
|
Съб Юли 21, 2018 10:35 pm |
|
|
ценков
Ранг: Професионалист
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 6:49 pm Мнения: 581 Местоположение: Пловдив
|
Re: Дилеми със стругове
Най-напред го пусни. Провери го как работи,какъв конус дава, има ли овалност,каква е обработената повърхост. Провери за луфтове по направляващите и тогава действай. Имам Ц 11 от 15-18 години. Много съм мислил да го направя така но винаги съм стигал до извода че не е рентабилно.Универсалната машина си е универсална. За единични бройки и дребни серий е незаменима. За серийна работа не става,не си конкурентен като цена. Ако и след проверките продължиш с осъшествяването на тая идея да знаеш че винт и гайка 1605 могат да се вградят на напречния супорт със минимална работа.
|
Нед Юли 22, 2018 8:17 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10614 Местоположение: София
|
Re: Дилеми със стругове
Малко "на око", но цитираната сума тъкмо ще ти стигне за материал за шпиндела, термообработка, стъргане, шлайф и каквото друго има за правене. Или пък не? Зачудих се дали тия джаджи се балансират...
|
Нед Юли 22, 2018 9:15 am |
|
|
stivemaster
Ранг: Напреднал
Регистриран на: Съб Юли 28, 2007 12:10 pm Мнения: 481
|
Re: Дилеми със стругове
Или пък не,технологично нещата вече са други и тези детайли не се термообработват,щото се правят от CrMo32-42L - в нашия случай тази тръба ще ми струва под 50лв.Плочите за кутията и фланеца от 20мм - 150лв.Предния лагер е 200лв,другия е 50 (разбира се тия на които аз съм се спрял).Ще повторя че никого не ангажирам с моя избор и по важното което е, че няма да конкурирам Окума или Мазак в резултата ,нали ?
_________________Посетете сайта ми : http://mashini-plazmeno-riazane.com
|
Нед Юли 22, 2018 2:45 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10614 Местоположение: София
|
Re: Дилеми със стругове
В зависимост от детайла, се прави термообработка преди механичната такава. Целта е да се премахнат напреженията получени при формоване на заготовката, за да се избегне деформация на детайла след механичната обработка. Не знам дали се налага такава при цитираното от теб желязо.
Имам спомен че Спарки имаше опит с тия неща - какво се случва ако се, и ако не се термообработи детайла предварително, но гледам че избягва да пише тук по железарски въпроси.
Горното е от някаква обща културе де, та може и аз да не съм разбрал и запомнил както трябва.
Като стана въпрос за железарии и шлайфане - идея къде може да се коригира конуса на един шпиндел? Сега е за R8, а искам да стане за BT30. Разликата между двата беше градус, градус и половина. Не помня точно наизуст точно колко е.
|
Нед Юли 22, 2018 3:15 pm |
|
|
s7ama7
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am Мнения: 748
|
Re: Дилеми със стругове
Попитай тук : http://www.kentavar.com/index.php?mod=i ... w=servicesНа мен ми шлайфаха две по две еднакви 4 втулки за 7лв
|
Нед Юли 22, 2018 3:47 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10614 Местоположение: София
|
Re: Дилеми със стругове
Какво ще рече втулки? Питам не за друго, ами си мисля че ако някой си е настроил шлайфа за вътрешна обработка да прави правилен цилиндър, едва ли би го разцентровал само заради обработването на единичен конусен детайл. Ще ги питам де.
|
Нед Юли 22, 2018 5:19 pm |
|
|
s7ama7
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Съб Ное 29, 2014 9:11 am Мнения: 748
|
Re: Дилеми със стругове
Става въпрос за лагерни втулки . Предполагам имат много машини и не ги бърка . При мен беше плоско шлайфането . Няма ли да може да си го изшлайфаш направо на машината ? Предполгам няма да е много лесно да центрират остта и ще се наложи пак да си шлайфаш конуса като го сглобиш .
|
Нед Юли 22, 2018 5:38 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10614 Местоположение: София
|
Re: Дилеми със стругове
Мислил съм и тоя вариант - шпиндела на място и да се самофрезова и самошлайва. Общо взето това е по-най-след-последния вариант, тъй като имам сериозни съмнения че резултатът ще е като в някакъв виц за нек'ва съветска техника - "искахме да стане хубаво, но за съжаление стана както винаги".
|
Нед Юли 22, 2018 5:54 pm |
|
|
ДедоБоре
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm Мнения: 9645
|
Re: Дилеми със стругове
какво е това чудо? може ли малко процентни или еквивалентна марка, pdf-че молибденовите стомани им трябва темпериране преди рязане, после (евентуално) и закалка. ще е интересно, ако заготовката е изкована с дупката, ама не ми се мисли за цената. а да правиш вретено на малко стругче от такова желязо...
|
Нед Юли 22, 2018 6:57 pm |
|
|
stivemaster
Ранг: Напреднал
Регистриран на: Съб Юли 28, 2007 12:10 pm Мнения: 481
|
Re: Дилеми със стругове
Това CrMo32 даречем е предварително подобрен материал (разбирай закален) и всъщност масово шпинделите вече се правят от този материал,марковите и от още по добрия CrMo42L ,който обаче се дяла изключително трудно,направо мори пластините.В една фирма тук, намерих тръба 60х12 от CrMo32,която ме устройва ,та това написах.Ще я ползвам за шпинделната тръба ,която откъм патронника има степен с по голям диаметър която стъпва в центровъчния анзис на патронника ,но е по дълга с 0.5мм от фланеца и така се стяга.От другата страна завършва с резба за стягащата гайка и шийка с шпинка за HTD зъбно колело ,защото шпиндела ще е със серво.
_________________Посетете сайта ми : http://mashini-plazmeno-riazane.com
|
Нед Юли 22, 2018 9:44 pm |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10614 Местоположение: София
|
Re: Дилеми със стругове
Твърдичка е 42-ката, ама се дялка. Има спомен че от същото си правих новите лагерни опори.
|
Нед Юли 22, 2018 10:00 pm |
|
|
ДедоБоре
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm Мнения: 9645
|
Re: Дилеми със стругове
питам, да не съм изтървал някое джилезо от текущата мода.
голямата цифра трябва да е отпред. примерно 34CrMo (1.7220) или 34CrMoS4 (1.7224,5). на практика е едно и също, всички стомани от този клас (конструкционни легирани) имат еднакво съдържание на силиции и манган. има и 32CrMo12 (1.7361) с по-малко манган, но има и никел. нямам идея от къде е това 12 (никела е <0.6).
първото число е количеството въглерод (32=0.32, 42=0.42). буквите отзад могат да бъдат U или нищо (не обработена), Т (темперирана) и т.н. L се среща в комбинация само с H (примерно +H, +HL) и касае закаляването.
не-темперирана, има по-голяма твърдост и разни артефакти в структурата. най-малкото заради по-лесната обработка, трябва да се отпусне. ако няма маркировка, трябва да се приеме, че не е темперирана и да се пъхне във фурната за час. температурата варира според марката, но нейде 600С без никел до 700С с никел. е, не се реже след това като масло, но си има пластини и за този клас стомана.
при закаляване първите две стомани могат да достигнат 60 HRC (при 20..30 темперирани). може да се закали и повърхностно (СВЧ), и обемно. във всички случай трябва да се погледне чаршафа на производителя как да се обработва термично.
затова ме обърква стомана CrMo32, още повече CrMo42L. или имам бяло петно (което искам да запълня), или е някакъв сленг. моите означения са по EN10083/10250. ако има стандарт за другите означения, ще си го включа и него в познанията.
нещо от рода "5 волтов стабилизатор от 78-ма серия". ама с буква L имаш SO8 корпус, а с буква H - ТО3. a кристала вътре е много различен при различните производители.
|
Пон Юли 23, 2018 7:16 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|