Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Запояване на алуминий 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 1366
Местоположение: София
Мнение Запояване на алуминий
Въпросът е в заглавието - някой занимавал ли се е с подобна дивотия? :D
Разполагам с два вида припои за алуминий (на Multicore и на Stannol) + флюс за запояване на алуминий. Спояването става добре с който и да е от трите варианта. Проблемът е, че върху човката на поялника се образува твърд, черен нагар, чието премахване се оказва доста трудно и отнема повече време от същинското запояване. В зависимост от неясно какво, интервалът за който човката заприличва на "нищо подобно" варира между 5 до 15 спойки. Разните пасти за почистване на човката не вършат никаква работа, да не кажа че имат обратен ефект. Нагарът е сходен и при трите варианта. При по-висока температура се образува по-интензивно.

Някой сблъсквал ли се е с проблема и ако да, намерил ли е решение за преодоляването му?


Чет Юли 12, 2012 7:47 pm
Профил
Ранг: Популярен
Ранг: Популярен

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm
Мнения: 323
Мнение Re: Запояване на алуминий
Колко големи са нещата, които искаш да запоиш ?


Чет Юли 12, 2012 7:49 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 1366
Местоположение: София
Мнение Re: Запояване на алуминий
Топлинната им маса е сравнима с тая на проводник 0.5 - 0.7 кв. мм. Запоява се мед (калайдисана) към алуминий.


Чет Юли 12, 2012 7:56 pm
Профил
Ранг: Популярен
Ранг: Популярен

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 8:39 pm
Мнения: 323
Мнение Re: Запояване на алуминий
Ако детайлът от алуминий не е много масивен правиш следното: капваш капка масло на мястото на спойката; с подходящ инструмент почистваш алуминия - през маслото :!:; с мощен поялник калайдисваш и си готов.


Чет Юли 12, 2012 8:05 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 1366
Местоположение: София
Мнение Re: Запояване на алуминий
Проблем със запояването нямам. Друг е и по-горе съм споменал какъв е.
Методът с масло ми е известен, но по ред причини е неприложим.


Чет Юли 12, 2012 8:07 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 20, 2009 10:54 pm
Мнения: 3270
Местоположение: "Занзибар"
Мнение Офтопик
Ицо, дай малко линк за материалите и технологията че тук много ни трябват. Последно аборигените (не и аз) се мъчиха с нещо американско и нищо не стана.


Пет Юли 13, 2012 9:38 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 1366
Местоположение: София
Мнение Re: Офтопик
bongo_x2 написа:
Ицо, дай малко линк за материалите и технологията че тук много ни трябват. Последно аборигените (не и аз) се мъчиха с нещо американско и нищо не стана.

Давам.
Едно уточнение. В написаното в началото на темата се отнася за запояване с "мек припой" (оловно-калаен или само калаен). С твърдите припои не съм запознат...

Припоят на Multicore е тоя ( http://bg.farnell.com/multicore-solder/ ... Ntt=alusol ). Абстрахрай се от цената във Фарнел. Само показвам какъв е. Използва се от доста време и засега няма проблеми със запоените детайли.

За припоя на Stannol в момента не мога да дам подробности, тъй като макарата не е при мен. Гепих от чужди наличности за тестове. :D Ако те интересува, тия дни ще напиша подробности и за него. Нямам дълготрайни наблюдения как се държи.

Флюсът е тоя ( http://nnelectronic.com/product.php?ProductID=13822 ). Запоява се добре и с него. И за него нямам дълготрайни наблюдения.

Спойките задължително трябва да се измият, че флюсовете съдържат разни гадости. Двата вида припои са доста агресивни към човките и е желателно да се работи с евтини такива. Предполагам, че и флюсът е агресивен, но не съм работил с него. И той беше само за тест.
Хубаво е, да не кажа задължително, да се работи на проветриво или с аспирация.

Като цяло - мизерна история... :D


Пет Юли 13, 2012 11:11 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 11:44 pm
Мнения: 2704
Местоположение: София
Мнение Re: Запояване на алуминий
Не е ли възможно да разделиш технологично процеса на две:
1. Калайдисване на алуминиевия детайл с припоя и флюса за алуминий с някаква човка (не скъпа)
2. Почистване на остатъка от флюса
3. Запояване към калайдисания участък на медния детайл с друга (добра) човка.
Допускам, че това, което остава по човката е смес от нагар от флюса и отстранения алумуниев окис. Само химик, запознат със състава на флюса може да ти каже що за алуминиева гадост се получава.

_________________
www.bsms.bg - SMS услуги за фирмите с модерно мислене.


Съб Юли 14, 2012 7:53 am
Профил ICQ WWW
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 1366
Местоположение: София
Мнение Re: Запояване на алуминий
За съжаление, такова разделение е невъзможно.
Това за цената на човката беше по-скоро практически съвет към Бонго, да не изреве с някоя скъпа човка или човка-нагревател...

Аз използвам оригинални, велерски, за поялник с магнестат. За момента издържливостта им е задоволителна.


Съб Юли 14, 2012 9:02 am
Профил
Ранг: Професионалист
Ранг: Професионалист
Аватар

Регистриран на: Сря Май 11, 2005 2:47 pm
Мнения: 523
Мнение Re: Запояване на алуминий
Днес ми се наложи да запоявам неръждаеми пластини рязани на лазер. Става чудесно с 2-3 части глицерин и 1 част амониев хлорид (нишадър) и двете са достъпни в аптеките.


Вто Юли 31, 2012 10:55 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 10 мнения ] 

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Cekins и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни