Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Български локомотив 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:04 pm
Мнения: 2593
Местоположение: Велико Търново / София
Мнение Български локомотив
Преди половин час ми изкочи:
https://www.youtube.com/watch?v=lbCFm1WnrpU
Нещо се произвежда тука в България. :)
Е не всичко е "от-до" тук, нооо.. е доста.

_________________
https://github.com/slav4ocom/


Сря Юни 23, 2021 1:24 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: Български локомотив
Браво на тях, ама малко подвеждащо - "изцяло произведен" не виждам как пасва с готовото задвижване на CAT. Пак си е голямо постижение, особено ако е разбработван с необходимите процеси, за да се ползва извън оградата на завода - малко съмнително да е така, но и това е добро начало.


Съб Юни 26, 2021 8:17 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Български локомотив
Има други възлови компоненти за които не чух да кажат, кой е производителят. Например трансмисията. За такъв тип машини, тя е по-важна от двигателя.


Съб Юни 26, 2021 9:26 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:34 pm
Мнения: 1699
Местоположение: Варна
Мнение Re: Български локомотив
При 'влаците' не е ли класика , ДВГ-то да върти генератор , после регулираш тоци и ел. мотори към колелата?

_________________
За пари сичко праим,даже и работим...


Съб Юни 26, 2021 10:37 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Български локомотив
Класика е, но при по-мощните машини. По-дребните маневрени локомотиви биват и с хидротрансформатори и механични скоростни кутии.


Съб Юни 26, 2021 10:47 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm
Мнения: 3546
Местоположение: Високо в планината
Мнение Re: Български локомотив
lcr написа:
По-дребните маневрени локомотиви биват и с хидротрансформатори и механични скоростни кутии.

И тук е така

_________________
Хайде де!


Нед Юни 27, 2021 7:31 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am
Мнения: 10622
Местоположение: София
Мнение Re: Български локомотив
Разгеле сложили са класически спирачки, а не тая антична концепция - джилезни накладки пилят джилезно колело.


Нед Юни 27, 2021 9:32 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm
Мнения: 4379
Местоположение: София
Мнение Re: Български локомотив
Много от техническите решения в жп бизнеса са базирани на простота и надеждност. Ефективността е на заден план. Странно ми беше това, че в една автоматизирана система за управление на гарови стрелки, от средата на 80 - те (руска) нямаше нито един полупроводников елемент. Само релета, много от които дори нямаха пружини и работеха на гравитационен принцип.


Нед Юни 27, 2021 10:34 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:34 pm
Мнения: 1699
Местоположение: Варна
Мнение Re: Български локомотив
Карал съм жп даскало , това дет скоро се разчу , че печатали кинти... Та тогава си имаше релета НМШ (неутрално,малогабаритно,щепселно). Значи 2 такива релета , са колкото кутия за обувки...А имаше и такива дет не са малогабаритни , те си бяха баш колкото кутията...Схемата е спомен от там , как да не може да се задействат 2 релета едновременно


Прикачени файлове:
2_releta.jpg
2_releta.jpg [ 148.29 KiB | Прегледано 3478 пъти ]

_________________
За пари сичко праим,даже и работим...
Нед Юни 27, 2021 10:24 pm
Профил ICQ
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:39 am
Мнения: 137
Местоположение: Русе
Мнение Re: Български локомотив
Локомотива е дизел-хидравличен със два двигателя и две хидро-предавателни кутии.
Разбира се, голяма част от агрегатите са готови и само се вграждат в това число и двигателите. Двигатели на CAT се вграждат от всички големи производители в Европа. Аз и екип който ръководя сме създатели на ел. частта , програмиране и логика на управлението. Мога да дам повече информация ако някой му е интересно. Локомотива от към ел частта няма проблем да бъде сертифициран за национална инфраструктура тъй, като компонентите покриват стандартите в ЖП транспорта. Подобен локомотив само, че двуосен получи хомолгация в Швейцария през 2016 г. Имаме и успешна хомолгация за Италия на наш локомотив, тъй че не е проблем да премине процедурите, но за случая това коства пари и на клиента не му е нужно.
Локомотивна серия 820 в Швейцария е Български локомотив:
https://www.ultra-brag.ch/images/_smaller/P1510490.JPG
:)


Пон Юни 28, 2021 6:06 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm
Мнения: 3855
Местоположение: Габрово
Мнение Re: Български локомотив
Интересно е, разбира се. Какви стандарти се ползват в ЖП? Има ли еквивалент на 26262? В други индустрии, това че компонентите са сертифицирани, е само добро начало - оттам насетни ни цепят д-тата от писане и сметки.
Какво ползвате за автоматизацията - като марки имам предвид, примерно сименс или нещо друго?


Пон Юни 28, 2021 8:50 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:39 am
Мнения: 137
Местоположение: Русе
Мнение Re: Български локомотив
По отношение на безопасността са ни изисквали за дистанционно управление и спирачната система, оборудването да има SIL 3 спрямо IEC EN 61508. Като цяло повечето стандарти в които са описани различни функции на ЖП транспорта със съответните норми са описани в така наречени от железничарите UIC фишове. В UIC документите има всичко описано като размери и норми на които трябва да отговаря локомотив. В това число има описание на изглед на пултове, HMI като изображения и всичко необходимо за изграждане на управление. Нормите и средата в която трябва да работи електрическото оборудване са описани в EN 50155. Специфичното е повечето вибрации, които има и евентуални термични шокове, които са много пресилени неща според мен. Понеже съм изградил много локомотиви, някой сертифицирани , други не като оборудване съм ползвал всякакви PLC които са се доказали. Siemens, Wago, Eaton, Selectron. 50155 имат само Extreme сериите на Siemens (SIPLUS), Wago и Selectron от това което сме ползвали. Selectron може би доминираха в този сегмент до скоро. Бранша е много консервативен и трудно приема нови технологии. Има основни неща, които като се спазват няма проблеми със хомолгацията от към електрическата страна. При железарите е по тегавата част и заваряването като цяло.


Пон Юни 28, 2021 10:09 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm
Мнения: 28023
Местоположение: София
Мнение Re: Български локомотив
Поздравления за начинанието, много хора не осъзнават,че дори и готови компоненти да влагаш, да сглобиш нещо което работи надеждно изобщо не е лесна работа.


Пон Юни 28, 2021 11:01 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am
Мнения: 1245
Местоположение: Phoenix AZ
Мнение Re: Български локомотив
the_bull написа:
По отношение на безопасността са ни изисквали за дистанционно управление и спирачната система, оборудването да има SIL 3 спрямо IEC EN 61508.


Предполагам SIL Х е Safety Integrity Level ?
Гледам че са 4 левела - не ми се чете какво им е описанието но в Автоиндустрията са пак 4 само дето има модификация
и им викат Automotive Safety Integrity Level - ASIL от 1 до 4 e пак само дето им викат A,B,C,D като D е бахти мизерията - то са едни документи ,едни писания ,хардуера става тегав от проверки а за софта не ми се и мисли.
Занчи всички ABS , моторна електроника , на скоросните кутий - всичко е D.
Като правех BMS се започна с С ама тва беше преди 4г -сега маи и там всичко е D.


Сря Юни 30, 2021 7:37 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:39 am
Мнения: 137
Местоположение: Русе
Мнение Re: Български локомотив
HSB написа:
Предполагам SIL Х е Safety Integrity Level ?

Точно така, означава Safety Integrity Level , а 3 е най-високата степен на система със софтуер.

За щастие, ЖП транспорта и специално спирачната система на локомотивите е измислена преди повече от 100 години, гениално! Много проблеми със сигурността се решават още на ниво пневматика и реално, колкото и да е куца системата, спирането на влака ( Ако ревизор вагони и стрелочниците са си свършили работата) е гарантирано.

За критичните неща на железарите, не се приемат симулации, а се тестват нещата в лаборатория и каквото сабия покаже. Правят се образци, които след това отиват в кофата, поради което е скъпо сертифицирането. За единични бройки е икономически неизгодно. Швейцарците за едно ги признавам, нямат доверие на теория и всичко се тества на конкретна машина в това число и къси съединения в произволни вериги по локомотива. Опитват по всякакви начини да счупват продукта, преди да бъде одобрен за нормална експлоатация. Може би затова просперират толкова, поради факта, че всичко е изпитано и нищо не се приема на доверие.


Сря Юни 30, 2021 9:25 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни