Автор |
Съобщение |
slav4o.com
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Яну 01, 2012 7:04 pm Мнения: 2593 Местоположение: Велико Търново / София
|
Български локомотив
Преди половин час ми изкочи: https://www.youtube.com/watch?v=lbCFm1WnrpUНещо се произвежда тука в България. Е не всичко е "от-до" тук, нооо.. е доста.
|
Сря Юни 23, 2021 1:24 am |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: Български локомотив
Браво на тях, ама малко подвеждащо - "изцяло произведен" не виждам как пасва с готовото задвижване на CAT. Пак си е голямо постижение, особено ако е разбработван с необходимите процеси, за да се ползва извън оградата на завода - малко съмнително да е така, но и това е добро начало.
|
Съб Юни 26, 2021 8:17 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Български локомотив
Има други възлови компоненти за които не чух да кажат, кой е производителят. Например трансмисията. За такъв тип машини, тя е по-важна от двигателя.
|
Съб Юни 26, 2021 9:26 pm |
|
|
mitko_el
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:34 pm Мнения: 1699 Местоположение: Варна
|
Re: Български локомотив
При 'влаците' не е ли класика , ДВГ-то да върти генератор , после регулираш тоци и ел. мотори към колелата?
_________________ За пари сичко праим,даже и работим...
|
Съб Юни 26, 2021 10:37 pm |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Български локомотив
Класика е, но при по-мощните машини. По-дребните маневрени локомотиви биват и с хидротрансформатори и механични скоростни кутии.
|
Съб Юни 26, 2021 10:47 pm |
|
|
dan
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Май 29, 2007 1:23 pm Мнения: 3546 Местоположение: Високо в планината
|
Re: Български локомотив
_________________ Хайде де!
|
Нед Юни 27, 2021 7:31 am |
|
|
itso.t
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 03, 2005 1:21 am Мнения: 10622 Местоположение: София
|
Re: Български локомотив
Разгеле сложили са класически спирачки, а не тая антична концепция - джилезни накладки пилят джилезно колело.
|
Нед Юни 27, 2021 9:32 am |
|
|
lcr
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 10:49 pm Мнения: 4379 Местоположение: София
|
Re: Български локомотив
Много от техническите решения в жп бизнеса са базирани на простота и надеждност. Ефективността е на заден план. Странно ми беше това, че в една автоматизирана система за управление на гарови стрелки, от средата на 80 - те (руска) нямаше нито един полупроводников елемент. Само релета, много от които дори нямаха пружини и работеха на гравитационен принцип.
|
Нед Юни 27, 2021 10:34 am |
|
|
mitko_el
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:34 pm Мнения: 1699 Местоположение: Варна
|
Re: Български локомотив
Карал съм жп даскало , това дет скоро се разчу , че печатали кинти... Та тогава си имаше релета НМШ (неутрално,малогабаритно,щепселно). Значи 2 такива релета , са колкото кутия за обувки...А имаше и такива дет не са малогабаритни , те си бяха баш колкото кутията...Схемата е спомен от там , как да не може да се задействат 2 релета едновременно
_________________ За пари сичко праим,даже и работим...
|
Нед Юни 27, 2021 10:24 pm |
|
|
the_bull
Ранг: Новодошъл
Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:39 am Мнения: 137 Местоположение: Русе
|
Re: Български локомотив
Локомотива е дизел-хидравличен със два двигателя и две хидро-предавателни кутии. Разбира се, голяма част от агрегатите са готови и само се вграждат в това число и двигателите. Двигатели на CAT се вграждат от всички големи производители в Европа. Аз и екип който ръководя сме създатели на ел. частта , програмиране и логика на управлението. Мога да дам повече информация ако някой му е интересно. Локомотива от към ел частта няма проблем да бъде сертифициран за национална инфраструктура тъй, като компонентите покриват стандартите в ЖП транспорта. Подобен локомотив само, че двуосен получи хомолгация в Швейцария през 2016 г. Имаме и успешна хомолгация за Италия на наш локомотив, тъй че не е проблем да премине процедурите, но за случая това коства пари и на клиента не му е нужно. Локомотивна серия 820 в Швейцария е Български локомотив: https://www.ultra-brag.ch/images/_smaller/P1510490.JPG
|
Пон Юни 28, 2021 6:06 pm |
|
|
gicho
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Мар 13, 2006 12:59 pm Мнения: 3855 Местоположение: Габрово
|
Re: Български локомотив
Интересно е, разбира се. Какви стандарти се ползват в ЖП? Има ли еквивалент на 26262? В други индустрии, това че компонентите са сертифицирани, е само добро начало - оттам насетни ни цепят д-тата от писане и сметки. Какво ползвате за автоматизацията - като марки имам предвид, примерно сименс или нещо друго?
|
Пон Юни 28, 2021 8:50 pm |
|
|
the_bull
Ранг: Новодошъл
Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:39 am Мнения: 137 Местоположение: Русе
|
Re: Български локомотив
По отношение на безопасността са ни изисквали за дистанционно управление и спирачната система, оборудването да има SIL 3 спрямо IEC EN 61508. Като цяло повечето стандарти в които са описани различни функции на ЖП транспорта със съответните норми са описани в така наречени от железничарите UIC фишове. В UIC документите има всичко описано като размери и норми на които трябва да отговаря локомотив. В това число има описание на изглед на пултове, HMI като изображения и всичко необходимо за изграждане на управление. Нормите и средата в която трябва да работи електрическото оборудване са описани в EN 50155. Специфичното е повечето вибрации, които има и евентуални термични шокове, които са много пресилени неща според мен. Понеже съм изградил много локомотиви, някой сертифицирани , други не като оборудване съм ползвал всякакви PLC които са се доказали. Siemens, Wago, Eaton, Selectron. 50155 имат само Extreme сериите на Siemens (SIPLUS), Wago и Selectron от това което сме ползвали. Selectron може би доминираха в този сегмент до скоро. Бранша е много консервативен и трудно приема нови технологии. Има основни неща, които като се спазват няма проблеми със хомолгацията от към електрическата страна. При железарите е по тегавата част и заваряването като цяло.
|
Пон Юни 28, 2021 10:09 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 28023 Местоположение: София
|
Re: Български локомотив
Поздравления за начинанието, много хора не осъзнават,че дори и готови компоненти да влагаш, да сглобиш нещо което работи надеждно изобщо не е лесна работа.
|
Пон Юни 28, 2021 11:01 pm |
|
|
HSB
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 11:15 am Мнения: 1245 Местоположение: Phoenix AZ
|
Re: Български локомотив
Предполагам SIL Х е Safety Integrity Level ? Гледам че са 4 левела - не ми се чете какво им е описанието но в Автоиндустрията са пак 4 само дето има модификация и им викат Automotive Safety Integrity Level - ASIL от 1 до 4 e пак само дето им викат A,B,C,D като D е бахти мизерията - то са едни документи ,едни писания ,хардуера става тегав от проверки а за софта не ми се и мисли. Занчи всички ABS , моторна електроника , на скоросните кутий - всичко е D. Като правех BMS се започна с С ама тва беше преди 4г -сега маи и там всичко е D.
|
Сря Юни 30, 2021 7:37 pm |
|
|
the_bull
Ранг: Новодошъл
Регистриран на: Съб Авг 18, 2007 10:39 am Мнения: 137 Местоположение: Русе
|
Re: Български локомотив
Точно така, означава Safety Integrity Level , а 3 е най-високата степен на система със софтуер. За щастие, ЖП транспорта и специално спирачната система на локомотивите е измислена преди повече от 100 години, гениално! Много проблеми със сигурността се решават още на ниво пневматика и реално, колкото и да е куца системата, спирането на влака ( Ако ревизор вагони и стрелочниците са си свършили работата) е гарантирано. За критичните неща на железарите, не се приемат симулации, а се тестват нещата в лаборатория и каквото сабия покаже. Правят се образци, които след това отиват в кофата, поради което е скъпо сертифицирането. За единични бройки е икономически неизгодно. Швейцарците за едно ги признавам, нямат доверие на теория и всичко се тества на конкретна машина в това число и къси съединения в произволни вериги по локомотива. Опитват по всякакви начини да счупват продукта, преди да бъде одобрен за нормална експлоатация. Може би затова просперират толкова, поради факта, че всичко е изпитано и нищо не се приема на доверие.
|
Сря Юни 30, 2021 9:25 pm |
|
|