Автор |
Съобщение |
Cekins
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am Мнения: 8891 Местоположение: Разград
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Турбо-витловите самолети все още са най-изгодни от към икономичност но имат редица недостатъци, поради които не се ползват за далечни полети - шума и скоростта са измежду тях. Съвременните реактивни самолети им ъпгрейдват двигателите с огромни вентилатори (нещо им викаха с увеличен байпас май) - реактивния двигател си е почти същия само че слагат огромен вентилатор на входа и голяма част от въдуха (над 70% май беше) просто минава през двигателя и излиза отзад. Реално се получава мелез между чисто реактивен и витлов само че по тих заради коонструкцията на турбината и корубата отвън. Ако сравниш снимка на 747 от 70-те и сега е очеизваждащо колко са "порастнали" двигателите. А има едни боинги дето са толкова ниско двигателите че се е наложило да им сплескат долницата че да не опират в земята.
|
Сря Май 17, 2023 7:16 am |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Повечето са произведени в Полша, та най-вероятно да е бил тяхно производство. И със сигурност няма нищо общо с първите серийни руски Ан-2. Двигателят е лицензно копие на Къртис.
|
Сря Май 17, 2023 8:51 am |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Turbo-fan му викат на това, за разлика от turbo-prop и turbo-jet. Не само, че е по-тих от турбо-винтовия, но дава и повече тяга за сметка на "корубата", която премахва вихрите в краищата на перките. Но тази тяга се реализира при по-високи скорости, т.е. при по-голям скоростен напор. Всяка от схемите си има своя сегмент.
|
Сря Май 17, 2023 9:31 am |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10937 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Пишеше на руски - експериментален Не знам с кой акъл се качихме, но не съжалявам. Тук има възможност да летиш и на стари военни самолети, но струва доста повече и опашката е дълга, защото има желаещи с дълбоки джобове да се возят... Иначе вече никой не иска да става военен пилот на изтребител, ако някой има мераци - дори май няма възрастова граница.
|
Сря Май 17, 2023 1:23 pm |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Полша е произвеждала за СССР, та е нормално надписите да са на руски. Що така!?! Кукурузника си каца в коя да е нива без проблем. При подходящи условия дори без двигател.
|
Сря Май 17, 2023 1:51 pm |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10937 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Човек никога не знае Оценка на риска. Да не разводнявам темата. Но човека си имаше и асфалт и нива, използваха ги и двете. Дай Боже всекиму такова летище до къщичката.
|
Сря Май 17, 2023 5:26 pm |
|
|
Реконструктор
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Съб Сеп 25, 2004 11:32 am Мнения: 7886 Местоположение: София
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Нови загадъчни изделия взеха да изравят. За сега най-разпространената версия е, че са радарни приманки
|
Нед Май 21, 2023 11:11 pm |
|
|
bobihot
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm Мнения: 1748
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Приличат на Стършел - система за заглушаване на радиокомуникацията, българска разработка. Ръсеха се от самолети, или някакво изстрелване по нужното място. Виждал съм само самолетният вариант.
|
Пон Май 22, 2023 8:06 am |
|
|
bobihot
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Сря Фев 13, 2013 2:35 pm Мнения: 1748
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
По принцип е украинско производство, че Антонов е бил неглижиран в русия и са му направили развойно-производствено бюро до Киев. Качаше и излиташе напречно на пистата, да не върти по глисадата. Още се ползват витлови за къси разстояния - летяхме с Бомбардиер, канадски. Бая щумничък. Уж новите използват саблевидни перки, ама си ручат. Най-зле са с противоположно въртящите съосни - Ту-95 и др.
|
Пон Май 22, 2023 8:17 am |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
|
Пон Май 22, 2023 10:31 am |
|
|
Grubi
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 8:42 am Мнения: 10937 Местоположение: Гьотеборг
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
как се казваше фирмата, която продължи да прави Стършелите извън Самел - на 7км и има ли ги още? Те инженерите ги окошариха за малко, че уж се продали на Саддам, но после се оказа че не са виновни...
|
Пон Май 22, 2023 12:45 pm |
|
|
Desert Leo
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 2:25 pm Мнения: 4979 Местоположение: София
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
|
Пон Май 22, 2023 1:03 pm |
|
|
ценков
Ранг: Професионалист
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 6:49 pm Мнения: 581 Местоположение: Пловдив
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Фейк!
|
Пон Май 22, 2023 3:08 pm |
|
|
ToHu
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Сеп 26, 2004 8:21 pm Мнения: 27996 Местоположение: София
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
Ами не знам, ама аз дочувам, че има промяна във фона.
|
Пон Май 22, 2023 4:27 pm |
|
|
ценков
Ранг: Професионалист
Регистриран на: Пон Фев 20, 2012 6:49 pm Мнения: 581 Местоположение: Пловдив
|
Re: Военно-технически (без безмислени коментари)
|
Пон Май 22, 2023 6:57 pm |
|
|