Отговори на тема  [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Контролер изпълняващ проста логика в строителна машина. 
Автор Съобщение
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Пон Авг 24, 2020 3:45 pm
Мнения: 169
Местоположение: София, Люлин 3
Мнение Re: Контролер изпълняващ проста логика в строителна машина.
На моя автомобил възвратния клапан е на самата помпа, а налягането в магистралата се регулира с пресостата и помпата. Става въпрос за бензинов мотор с инжектори. Ако твоя случай е за дизел, то там не знам как е направено подаването на гориво.


Съб Яну 14, 2023 4:29 pm
Профил YIM
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Контролер изпълняващ проста логика в строителна машина.
Това ще да е някакъв много странен автомобил. Всички автомобили дето не са с карбуратор от край време имат две горивни тръби дето отиват до двигателя и регулирането на налягането се извършва от един клапан който пуска излишното налягане обратно към резервоара. И дизели и бензини. За дизелите и класически да са и комън рейл - пак го циркулират. Само газовите не връщат. Такова регулиране с пресостат за сефте чувам. Всеки пресостат има някакъв хистерезис - този хистерезис така ще ти регулира налягането, че има да ти се лашка колата кога подадеш рязко газ. Може и да има пресостат който да изключва при някакво свръх налягане ама пак няма никакъв смисъл, щото регулиращия клапан така или иначе си връща каквото е излишно. Освен това, колкото по близо до рейката регулираш налягането, толкова по-малко флуктоации ще има внего. За това клапана е монтиран буквално на рейката. А всичко това има един положителен страничен ефект - стопля горивото в резервоара, което и за бензин и за дизел си е полезно. За дизела е ясно защо. Ако се чудиш при бензина какво става - ами като се впръска горивото от инжектора, то се изпарява, изпарявайки се охлажда всичко около себе си включително и въздуха, който от своя страна се свива. По принцип студения въздух е за предпочитане, ама когато е измерен, а този охладен въздух е бил измерен с други параметри и когато влиза в цилиндъра вече не искаш да му се променят параметрите, щото няма да ги знаеш колко се променят. Така че и бензина колкото по-топъл го впръскваш - толкова по-добре. Тука ако се търси оптимизация, се мери и температурата на бензина и със сложни сметки се определя колко ще охлади въздуха и се правят корекции, ама тука вече се влиза в сферата на тунинг с много коне. При някой екзотики и това се прави, ама в нормален/стандартен пътнически автомобил - не съм чувал. При дизелите пък - класическия дизел винаги има "излишно" гориво - няма какво да го правиш и го връщаш в резервоара. При комънрейл е подобно на бензина, само че не е за 2-3 бара а е за 300.


Нед Яну 15, 2023 1:26 pm
Профил ICQ
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Пон Авг 24, 2020 3:45 pm
Мнения: 169
Местоположение: София, Люлин 3
Мнение Re: Контролер изпълняващ проста логика в строителна машина.
Заблудил съм се, защото бензиновата ми помпа има три тръби и връща излишното гориво в резервуара - той е двукамерен и иска да му се пълни преливника с излишното гориво, иначе едната половина на резервуара не работи. А иначе съм нарекъл пресостат клапана в горивния разпределител.


Нед Яну 15, 2023 6:21 pm
Профил YIM
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 12:26 am
Мнения: 2636
Местоположение: София
Мнение Re: Контролер изпълняващ проста логика в строителна машина.
ikarlo ти ква кола караш че ми стана интересно.


Нед Яну 15, 2023 7:22 pm
Профил
Ранг: Новодошъл
Ранг: Новодошъл

Регистриран на: Пон Авг 24, 2020 3:45 pm
Мнения: 169
Местоположение: София, Люлин 3
Мнение Re: Контролер изпълняващ проста логика в строителна машина.
Цедка 180 от далечната 95 година. Като я карам при майстора, му казвам че е от разкопките на Перперикон!...


Нед Яну 15, 2023 7:36 pm
Профил YIM
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 11:02 am
Мнения: 8873
Местоположение: Разград
Мнение Re: Контролер изпълняващ проста логика в строителна машина.
Точно - този клапан ти регулира налягането на рейката. Може да има малки разлики в конкретния автомобил от към налягане но повечето с порт инджекшън са около 2-3 бара. Директните би трябвало да са на повече ама то там вече е друга бира.


Пон Яну 16, 2023 5:04 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни