Виж темите без отговор | Виж активните теми
Дата и час: Сря Апр 24, 2024 3:18 am
Автор |
Съобщение |
Цецо
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am Мнения: 15501 Местоположение: София
|
Кола на сгъстен въздух?
http://dnevnik.bg/show/?storyid=343806
2 долара за 200км? Къде е уловката?
А за еколкогията.... кола без горене....
_________________ "Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.
|
Сря Май 30, 2007 3:42 pm |
|
|
ДедоБоре
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm Мнения: 9645
|
|
Сря Май 30, 2007 4:15 pm |
|
|
zaphod
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Юли 24, 2005 9:28 am Мнения: 2657
|
Re: Кола на сгъстен въздух?
числата са много много съмнителни. енергията на сгъстения въздух е P*V, в случая с 90 литра и 300 атмосфери това е към 3 мегаджаула, което е твърде малко. за сравнение обикновен акумулатор 60 амперчаса има енергия 2.5 мегаджаула, което е почти същото. с една дума, в тая кола ще мине 200 километра като цъфнат налъмите. твърде малко....
но да оставим това на страна. тоя въздух някой трябва да го сгъсти. това значи ток. тоя ток не пада от небето, а се прави от електроцентрали, които пак искат ресурс. бензина просто дава огромна концентрация на енергията в единица маса, затова се ползва той а не нещо друго.
|
Сря Май 30, 2007 5:00 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10370 Местоположение: Добрич
|
Re: Кола на сгъстен въздух?
Как къде е уловката? Ти смяташ 2 долара за 200км (1.50лв за 100км) и го сравняваш с разход на кола, само че това не е кола, а олекотена версия на "лагерна количка". Тежи 750 кг и ускорява като костенурка...Виж откъде вземат лиценза: http://www.theaircar.com
Ако искаш кола с нисък разход си вземи едно Polo BlueMotion и му турни едно метаново - може би ще ти падне под 1.50 /100км
|
Сря Май 30, 2007 5:05 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10370 Местоположение: Добрич
|
Re: Кола на сгъстен въздух?
една част е PV енергия, но по-голямата част е топлина, затова и тоя сорт автомобили разчитат повече на топлината отколкото на налягането едит: апропо превода както винаги е грешен вместо: да се чете:
което пък се равнява някъде на 300 литра резервоар
|
Сря Май 30, 2007 5:09 pm |
|
|
zaphod
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Юли 24, 2005 9:28 am Мнения: 2657
|
Re: Кола на сгъстен въздух?
няма една част, две части, енергията е P*V, без значение колко е температурата. знам че това звучи малко антиинтуитивно, понеже се очаква енергията да зависи от температурата, но е така.
|
Сря Май 30, 2007 6:46 pm |
|
|
rumen
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Чет Ное 25, 2004 2:42 pm Мнения: 913
|
Ако сгъстения въздух е всъщност метан.
2.7лв. на 100км. съм го постигал лятото преди две години.
Вече и той се вдигна и сега е около 4лв./100км. -- извън градско.
|
Сря Май 30, 2007 7:53 pm |
|
|
Dimitar
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm Мнения: 9103 Местоположение: Chicago, IL
|
Икономията е майка на мизерията. Не трябва да се мисли как да се пести от закуски, а как всеки да си вдигне стандарта за да може да си позволи повече неща .
|
Сря Май 30, 2007 8:43 pm |
|
|
kasparov
Ранг: Почетен член
Регистриран на: Сря Апр 05, 2006 8:52 pm Мнения: 877 Местоположение: Разград
|
Re: Кола на сгъстен въздух?
температурата ще има значение когато почнеш да извличаш енергията на сгъстения газ, чрез разширение.
Този въздухомобил акумулира 51 МJ енергия, а процентът на използване на тази енергия ще зависи доколко процеса на разширение е близък до изотермичния ( с подаване на топлина от околната среда).
|
Сря Май 30, 2007 9:59 pm |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10370 Местоположение: Добрич
|
Re: Кола на сгъстен въздух?
айде пак недоразумения!
Първо не знам за какви енергии говориш, но в термодинамиката се разглежда "вътрешната енергия" която е сума от потенциалната и кинетична енергия на частиците. Забравяме за потенциалната енергия щото тя няма връзка с темата и остава кинетична енергия. От тая кинетична енергия махаме онази част която отговаря за разните там въртеливи движения и вибрации на атомите и остава енергия свързана с хаотичните движения на микрочастиците. Е те това последното може да го наречеш температура/топлина или P*V енергия. Между двете има не само пряка връзка (уравнението за идеалния газ) - те просто са едно и също нещо.
Това беше по повод "дали зависи енергията от температурата"....
Сега да се върна на "частите"....
Една част от въртящия момент на тоя двигател се дължи на налягането на въздуха в резервоара
Друга част от въртящия момент идва от температурата на атмосферата.
Просто процеса в двигателя не е адиабатен, а има декомпресия на 3 степени като между тях има топлообмен. Конкретно тая кола има 300 литра на 300 атмосфери и по твоите сметки ще изкараш 10 MJ -нали?
А в действителност са 52.1 MJ
|
Сря Май 30, 2007 10:10 pm |
|
|
Lupus
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 11:44 pm Мнения: 2811 Местоположение: София
|
Абе не е съвсем така....
Петрола не е неизчерпаем и цената му върви все нагоре. На хамериканците им е лесно - като им намалеят петролните резерви, понатупат арабите и петрола пак теква. Ама ние както е тръгнало скоро ще го караме само на въздух и фотосинтеза.
|
Чет Май 31, 2007 5:29 am |
|
|
Цецо
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am Мнения: 15501 Местоположение: София
|
Да бе лесно им е. Малко им скочи бензина и ореваха орталъка. А като им стане колкото в Лондон например (някъде около 2 пъти повече), глей сеир.
_________________ "Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.
|
Чет Май 31, 2007 7:05 am |
|
|
ДедоБоре
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm Мнения: 9645
|
като им стане колкото в лондон ще понатупат англичаните да си го свалят
|
Чет Май 31, 2007 7:16 am |
|
|
zaphod
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Юли 24, 2005 9:28 am Мнения: 2657
|
миро, точно за пълната енергия говоря, барабар с въртеливите движения и всичко. и тя е както ти предположи 10 мегаджаула. осен това тоя метод е неикономичен, понеже когато натъпчем въздуха вътре, той се загравя,но след няколко минути вече е изстинал. тоест една сериозна част от енергията ще отиде на вятъра, освен као резервоара не е термос. да не би това загряване да дава разликата до 50 мегаджаула?
едит:
сега като се замислих, енергията е c*P*V, където с е степените на свобода на молекулата делено на 2 (5/2 за въздуха), демек 25 М. освен това сметнах и колко ще е загубата от изстиване на сгъстения газ след компресията- излиза 75М, което е огромно нещо. тоест тая кола не само че не е екологична, ами е антиекологична.
|
Чет Май 31, 2007 8:47 am |
|
|
miro_atc
Ранг: Форумен бог
Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm Мнения: 10370 Местоположение: Добрич
|
Именно! Температурата ти дава 40MJ a PV ти дава само 9-10MJ
За кпд изобщо не говорим - то е близко към отрицателно и чесно казано силно се съмнявам в коректността на цената...
Принципно като компресираш въздуха загрява по памет формулата беше при удвояване на налягането температурата се вдига 1.4 пъти по Келвин. Ти сметни каква температура би се получила при компресия 1:300
Естествено, никой не го прави с адиабатен процес. Практически в една степен никога не се прави компресия повече от 1:6-7, изобщо не е рентабилно. Само в редки случаи и то като се използват супер скъпи компресори се постига над 1:10 в една степен.
До 1:300 компресия най-вероятно ще има поне 4 степени, като след всяка степен въздуха се охлажда до амбиента и както сам се сещаш само малка част от енергията задвижваща компресора се превръща в PV - огромната част отива за затопляне на атмосферата
Няма термос - резервоара си е с нормална температура, просто при "разряда" става обратния процес - пак имаш степени и тъй като от адиабатната декомпресия температурата пада рязко и то под атмосферната - след всяка степен "загряваш" въздуха като вземаш топлина от атмосферата.
Няма фокус няма магия. Но няма и сметка понеже ако при декомпресия вземаш 40MJ от атмосферата, то при компресия отдаваш поне двойно повече. Все пак се използва тая технология и то от много време - не са го измислили индийците. В Бразилия доколкото знам и в Ню Йорк също се носеше слух че ще правят таксита ли беше, автобуси ли...
Естествено не го правят с цел да спестят някой долар за бензин, а за подобряване на въздуха. Просто компресират възможно най-чист въздух, а дори и да не е чист го прекарват през много яки филтри за да не си увредят компресорите и когато тръгне тая кола по улиците изпуска доста чист въздух - само дето не го "ароматизира"
Доста съм се ровел в тия неща... имах много голям мерак да направя въздушен хибрид. И все още съм убеден че това е най-разумната технология която може да намали разхода на автомобилите в градски условия поне двойно, без да се жертва мощност, пъргавина или себестойност. Ама никой от големите играчи не му дреме
|
Чет Май 31, 2007 10:54 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|