Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Кола на сгъстен въздух? 
Автор Съобщение
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am
Мнения: 15501
Местоположение: София
Мнение Кола на сгъстен въздух?
http://dnevnik.bg/show/?storyid=343806

2 долара за 200км? Къде е уловката?

А за еколкогията.... кола без горене....

_________________
"Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.


Сря Май 30, 2007 3:42 pm
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9645
Мнение 
http://www.gadgetcandy.com/archives/2006/11/ibuzz_two.php
вибратор с МР3 плеър. или МР3 плеър с вибратор...


Сря Май 30, 2007 4:15 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 24, 2005 9:28 am
Мнения: 2657
Мнение Re: Кола на сгъстен въздух?
Цецо написа:
http://dnevnik.bg/show/?storyid=343806

2 долара за 200км? Къде е уловката?

А за еколкогията.... кола без горене....

числата са много много съмнителни. енергията на сгъстения въздух е P*V, в случая с 90 литра и 300 атмосфери това е към 3 мегаджаула, което е твърде малко. за сравнение обикновен акумулатор 60 амперчаса има енергия 2.5 мегаджаула, което е почти същото. с една дума, в тая кола ще мине 200 километра като цъфнат налъмите. твърде малко....
но да оставим това на страна. тоя въздух някой трябва да го сгъсти. това значи ток. тоя ток не пада от небето, а се прави от електроцентрали, които пак искат ресурс. бензина просто дава огромна концентрация на енергията в единица маса, затова се ползва той а не нещо друго.


Сря Май 30, 2007 5:00 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10370
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Кола на сгъстен въздух?
Цецо написа:
http://dnevnik.bg/show/?storyid=343806

2 долара за 200км? Къде е уловката?

А за еколкогията.... кола без горене....



Как къде е уловката? Ти смяташ 2 долара за 200км (1.50лв за 100км) и го сравняваш с разход на кола, само че това не е кола, а олекотена версия на "лагерна количка". Тежи 750 кг и ускорява като костенурка...Виж откъде вземат лиценза: http://www.theaircar.com

Ако искаш кола с нисък разход си вземи едно Polo BlueMotion и му турни едно метаново - може би ще ти падне под 1.50 /100км ;-)


Сря Май 30, 2007 5:05 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10370
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Кола на сгъстен въздух?
zaphod написа:
енергията на сгъстения въздух е P*V


една част е PV енергия, но по-голямата част е топлина, затова и тоя сорт автомобили разчитат повече на топлината отколкото на налягането ;-)

едит: апропо превода както винаги е грешен

вместо:
Цитат:
пълен с 90 литра компресиран до 300 атмосфери въздух


да се чете:
Цитат:
90 куб. метра въздух компресиран до 300 атмосфери

което пък се равнява някъде на 300 литра резервоар ;-)


Сря Май 30, 2007 5:09 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 24, 2005 9:28 am
Мнения: 2657
Мнение Re: Кола на сгъстен въздух?
miro_atc написа:
една част е PV енергия, но по-голямата част е топлина, затова и тоя сорт автомобили разчитат повече на топлината отколкото на налягането ;-)


няма една част, две части, енергията е P*V, без значение колко е температурата. знам че това звучи малко антиинтуитивно, понеже се очаква енергията да зависи от температурата, но е така.


Сря Май 30, 2007 6:46 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 25, 2004 2:42 pm
Мнения: 913
Мнение 
Ако сгъстения въздух е всъщност метан. :wink:
2.7лв. на 100км. съм го постигал лятото преди две години.
Вече и той се вдигна и сега е около 4лв./100км. -- извън градско.


Сря Май 30, 2007 7:53 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 12, 2004 2:38 pm
Мнения: 9103
Местоположение: Chicago, IL
Мнение 
Икономията е майка на мизерията. Не трябва да се мисли как да се пести от закуски, а как всеки да си вдигне стандарта за да може да си позволи повече неща 8) .


Сря Май 30, 2007 8:43 pm
Профил
Ранг: Почетен член
Ранг: Почетен член

Регистриран на: Сря Апр 05, 2006 8:52 pm
Мнения: 877
Местоположение: Разград
Мнение Re: Кола на сгъстен въздух?
zaphod написа:
няма една част, две части, енергията е P*V, без значение колко е температурата. знам че това звучи малко антиинтуитивно, понеже се очаква енергията да зависи от температурата, но е така.


температурата ще има значение когато почнеш да извличаш енергията на сгъстения газ, чрез разширение.
Този въздухомобил акумулира 51 МJ енергия, а процентът на използване на тази енергия ще зависи доколко процеса на разширение е близък до изотермичния ( с подаване на топлина от околната среда).


Сря Май 30, 2007 9:59 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10370
Местоположение: Добрич
Мнение Re: Кола на сгъстен въздух?
zaphod написа:
няма една част, две части, енергията е P*V, без значение колко е температурата. знам че това звучи малко антиинтуитивно, понеже се очаква енергията да зависи от температурата, но е така.


айде пак недоразумения!

Първо не знам за какви енергии говориш, но в термодинамиката се разглежда "вътрешната енергия" която е сума от потенциалната и кинетична енергия на частиците. Забравяме за потенциалната енергия щото тя няма връзка с темата и остава кинетична енергия. От тая кинетична енергия махаме онази част която отговаря за разните там въртеливи движения и вибрации на атомите и остава енергия свързана с хаотичните движения на микрочастиците. Е те това последното може да го наречеш температура/топлина или P*V енергия. Между двете има не само пряка връзка (уравнението за идеалния газ) - те просто са едно и също нещо.
Това беше по повод "дали зависи енергията от температурата"....

Сега да се върна на "частите"....
Една част от въртящия момент на тоя двигател се дължи на налягането на въздуха в резервоара
Друга част от въртящия момент идва от температурата на атмосферата.

Просто процеса в двигателя не е адиабатен, а има декомпресия на 3 степени като между тях има топлообмен. Конкретно тая кола има 300 литра на 300 атмосфери и по твоите сметки ще изкараш 10 MJ -нали?
А в действителност са 52.1 MJ ;-)


Сря Май 30, 2007 10:10 pm
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 11:44 pm
Мнения: 2811
Местоположение: София
Мнение 
Dimitar написа:
Икономията е майка на мизерията. Не трябва да се мисли как да се пести от закуски, а как всеки да си вдигне стандарта за да може да си позволи повече неща 8) .

Абе не е съвсем така....
Петрола не е неизчерпаем и цената му върви все нагоре. На хамериканците им е лесно - като им намалеят петролните резерви, понатупат арабите и петрола пак теква. Ама ние както е тръгнало скоро ще го караме само на въздух и фотосинтеза. :wink:


Чет Май 31, 2007 5:29 am
Профил WWW
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 8:22 am
Мнения: 15501
Местоположение: София
Мнение 
Да бе лесно им е. Малко им скочи бензина и ореваха орталъка. А като им стане колкото в Лондон например (някъде около 2 пъти повече), глей сеир.

_________________
"Да еба и шибаната държава" мислеше си Гошо, докато се опитваше да улучи кофата за боклук от балкона на осмия етаж.


Чет Май 31, 2007 7:05 am
Профил ICQ
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 21, 2004 10:31 pm
Мнения: 9645
Мнение 
като им стане колкото в лондон ще понатупат англичаните да си го свалят :D


Чет Май 31, 2007 7:16 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 24, 2005 9:28 am
Мнения: 2657
Мнение 
миро, точно за пълната енергия говоря, барабар с въртеливите движения и всичко. и тя е както ти предположи 10 мегаджаула. осен това тоя метод е неикономичен, понеже когато натъпчем въздуха вътре, той се загравя,но след няколко минути вече е изстинал. тоест една сериозна част от енергията ще отиде на вятъра, освен као резервоара не е термос. да не би това загряване да дава разликата до 50 мегаджаула?

едит:
сега като се замислих, енергията е c*P*V, където с е степените на свобода на молекулата делено на 2 (5/2 за въздуха), демек 25 М. освен това сметнах и колко ще е загубата от изстиване на сгъстения газ след компресията- излиза 75М, което е огромно нещо. тоест тая кола не само че не е екологична, ами е антиекологична.


Чет Май 31, 2007 8:47 am
Профил
Ранг: Форумен бог
Ранг: Форумен бог

Регистриран на: Нед Фев 26, 2006 5:52 pm
Мнения: 10370
Местоположение: Добрич
Мнение 
zaphod написа:
тоест една сериозна част от енергията ще отиде на вятъра, освен као резервоара не е термос. да не би това загряване да дава разликата до 50 мегаджаула?


Именно! Температурата ти дава 40MJ a PV ти дава само 9-10MJ ;-)

За кпд изобщо не говорим - то е близко към отрицателно и чесно казано силно се съмнявам в коректността на цената...

Принципно като компресираш въздуха загрява по памет формулата беше при удвояване на налягането температурата се вдига 1.4 пъти по Келвин. Ти сметни каква температура би се получила при компресия 1:300 ;-)
Естествено, никой не го прави с адиабатен процес. Практически в една степен никога не се прави компресия повече от 1:6-7, изобщо не е рентабилно. Само в редки случаи и то като се използват супер скъпи компресори се постига над 1:10 в една степен.
До 1:300 компресия най-вероятно ще има поне 4 степени, като след всяка степен въздуха се охлажда до амбиента и както сам се сещаш само малка част от енергията задвижваща компресора се превръща в PV - огромната част отива за затопляне на атмосферата ;-)
Няма термос - резервоара си е с нормална температура, просто при "разряда" става обратния процес - пак имаш степени и тъй като от адиабатната декомпресия температурата пада рязко и то под атмосферната - след всяка степен "загряваш" въздуха като вземаш топлина от атмосферата.

Няма фокус няма магия. Но няма и сметка понеже ако при декомпресия вземаш 40MJ от атмосферата, то при компресия отдаваш поне двойно повече. Все пак се използва тая технология и то от много време - не са го измислили индийците. В Бразилия доколкото знам и в Ню Йорк също се носеше слух че ще правят таксита ли беше, автобуси ли...
Естествено не го правят с цел да спестят някой долар за бензин, а за подобряване на въздуха. Просто компресират възможно най-чист въздух, а дори и да не е чист го прекарват през много яки филтри за да не си увредят компресорите и когато тръгне тая кола по улиците изпуска доста чист въздух - само дето не го "ароматизира" ;-)

Доста съм се ровел в тия неща... имах много голям мерак да направя въздушен хибрид. И все още съм убеден че това е най-разумната технология която може да намали разхода на автомобилите в градски условия поне двойно, без да се жертва мощност, пъргавина или себестойност. Ама никой от големите играчи не му дреме :x


Чет Май 31, 2007 10:54 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 38 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Хостинг и Домейни